Zamrznuto bolje nego sveže

Taste Tomorrow istraživanje pokazuje da potrošači prevashodno ocenjuju pekarske proizvode po njihovom mirisu, hrskavosti, i trenutku pečenja. Zbog toga je značajno da zanatske pekare i supermarketi optimizuju svežinu u njihovim objektima.

25 apr 2017

Blog

Šta je sveže?

U poljoprivredi, sveže znači nedavno ubrano ili nepreradjeno. U supermarketu, to može značiti minimalni period vremena, potreban za pripremu i konzumaciju. Ukoliko je sveže ispečen pekarski proizvod upravo izašao iz pećnice, ili ima iste karakteristike kao direktno proizveden proizvod: mekoću, nije suv, sa hrskavom koricom (na proizvodima koji to trebaju da imaju), kao i sa dobrim ukusom i aromom.

Ljudi posmatraju zamrznutu hranu kao drugačiju u odnosu na njen izvorni oblik. Ipak, glavna briga ne bi trebalo da bude gubitak same svežine, već gubljenje karakteristika koje svežina obezbedjuje: kao što su ukus ili tekstura proizvoda. Ako tako posmatramo, onda možemo postaviti pitanje: da li zamrznuta hrana ima dovoljno dobar ukus kao što bi mogla da ima?

Odgovarajuća tehnologija zamrzavanja može da pruži iste karakteristike kao i kod direktno proizvedenog proizvoda, ali pekari često oklevaju da je koriste. „Pametan pekar treba da bude ponosan ako koristi najbolju tehnologiju koja je danas raspoloživa, praveći proizvode vrhunskog kvaliteta, bez potrebe da dodaje posebne konzervanse. Popravljanje percepcije o svežini ne znači da trebamo da krijemo činjenicu da je hleb napravljen kao delimično ispečen ili od zamrznutog testa. Suština je u pravilnom informisanju potrošača, i vašoj spremnosti da možete da obezbedite sveže i kvalitetne proizvode tokom celog dana.“

Svež pekarski proizvod
Poboljšivači za zamrznuto pecivo

Da li potrošači prave razliku?

Većina potrošača kaže da preferiraju proizvode koji su direktno proizvedeni na mestu kupovine. Ipak, tokom testiranja u Sensobusu, mi smo dokazali nešto drugo. Tokom testiranja, dali smo ispitanicima da probaju tri različita bageta, bez navođenja kako su oni napravljeni: jedan direktno proizveden, jedan iz zamrznutog testa, i jedan delimično pečen. Najveći broj glasova je dobio delimično pečen baget, koji je bio i najskorije ispečen. Interesantno, kada su učesnici istraživanja informisani o načinu pripreme bageta, i zajedno sa činjenicom da im se mnogo više svidela svežina delimično pečenog bageta, najveći broj potrošača se izrazio pozitivno o metodi smrzavanja. Sve ovo zahvaljujući činjenici da je delimično pečen baget ukusom bio najsvežiji zahvaljujući mogućnosti da ga pečete celog dana. Ovakav uvid nam jasno pokazuje da potrošači nisu potpuno svesni prednosti tehnologija zamrzavanja, ali i da menjaju mišljenje ukoliko shvate kako ona funkcioniše. Ovo opet pokazuje, da trgovci, zanatske pekare i svi oni koji se bave uslužnom pripremom hrane treba da se fokusiraju na kvalitete koju potrošaču nudi sveže ispečen proizvod, te da budu otvoreni u korišćenju tehnologija zamrzavanja.

Tehnologija zamrzavanja

Još 1982. godine, Puratos je lansirao prvi poboljšivač za zamrznuto testo. Oduvek smo razumeli izazove sa kojima se suočavaju pekari, i zato tražimo načine kako da ih podržimo: verujemo da je zamrzavanje sjajan način da obezbedimo svež i kvalitetan proizvod. Naša rešenja kombinuju tehnologiju, recepture i ovladavanje procesom rada, kako bi obezbedili jednostavnost u radu naših kupaca.

O-tentic Guild

Otkrijte

Blog

Breadpairing – uklapanje ukusa

Uklapanje ukusa je veoma važno kada je hrana u pitanju. Uklapanje ukusa ili na engleskom poznatije kao „foodpairing“ je metod pomoću kog identifikujemo koja se hrana i piće slažu jedno sa drugim.

Klasika na novi način

U današnjem svetu brzog razvoja i još bržeg tempa života, ono što potrošačima pruža oslonac je tradicija. I to je razlog zašto su klasični proizvodi uvek aktuelni. Nasuprot ovoj činjenici više od 60% potrošača ipak očekuje sve više inovacija u budućnosti.

Bogatstvo skriveno u prirodno fermentisanim proklijalim zrnima

Proklijala zrna u ishrani koriste se preko hiljadu godina.