Trendovi u poslastičarstvu za 2023

28 feb 2023

Taste Tomorrow

POTROŠAČI ŽELE ČISTU TRADICIJU, MALO DRUGAČIJU KLASIKU I UŽIVANJE BEZ GRIŽE SAVESTI

Taste Tomorrow je najveći svetski ekosistem za razumevanje potrošača u poslastičarstvu, pekarstvu i sektoru čokolade. Konstantno i kontinuirano praćenje ponašanja potrošača na lokalnom i globalnom nivou nam pruža vredne dubinske uvide. Ove uvide koristimo da pratimo razvoj i otkrivanje novih trendova. Kako to radimo? Više o našoj metodologiji pročitajte ovde

U ovom članku otkrivamo tri ključna trenda u oblasti poslastičarstva koji su najistaknutiji u 2023.

Nemojte propustiti najnovije trendove u oblasti pekarstva i čokolaterstva.

2022

Potrošačima širom sveta su danas inflacija i rast cena jedna od glavnih briga, na to ukazuje 96% ispitanika koji su zabrinuti za njihov uticaj na rashode domaćinstva. Rezultati naše najnovije Taste Tomorrow ankete pokazuju da su poslastice za uživanje, bilo da se radi o hrani ili piću, kategorija hrane koja je najviše pogođena. Uprkos činjenici da 29% potrošača pokušava da kupuje manje kolača, poslastica i slatkiša, da bi uštedeli (nasuprot 12% koji štede na osnovnim namirnicama, poput hleba) oko 34% potrošača na globalnom nivou nastavlja da redovno uživa u slatkim pečenim poslasticama. Najinterestantnije je to da kvalitet kolača i poslastičarskih proizvoda ostaje ključan. 40% ispitanika ne želi najjeftinije, već nastavlja da kupuje kvalitet kome veruje. 

Koja su tri najveća trenda koji će oblikovati poslastičarsku industriju u 2023?

Otkrijete odmah

1. REVOLUCIJA NA BILJNOJ BAZI

Biljna baza je trend u najvećem usponu prema Taste Tomorrow uvek aktivnom trend radaru. Veganska i ishrana na biljnoj bazi nastavljaju sa ustaljenim rastom popularnosti, sa sve više potrošača koji u potpunosti ili delimično usvajaju ovaj način ishrane. Kako zabrinutost za životnu sredinu, zdravlje, kao i dobrobit životinja, nastavljaju da budu bitan faktor, uz veću ponudu proizvoda na biljnoj bazi, daleko veći broj potrošača će u 2023. uživati u poslastičarskim kreacijama i slatkišima na biljnoj bazi.

Mnogi vegani su ponosni na svoj način ishrane. U isto vreme, veganske poslastice su momenat uživanja bez griže savesti za mnoge.

Čak i na poslastičarskom tržištu u Francujskoj koja ima dugu i snažnu tradiciju, vegansko poslastičarstvo je izuzetno tražena inovacija. Veganstvo se povezuje sa jedenjem “čiste” hrane, kao što su na primer čokoladne poslastice zaslađene kokosovim šećerom.  

Još uvek niste pokušali da napravite vaše poslastice u potpunosti na biljnoj bazi? Definitivno bi trebalo to da probate ove godine.

2. POTROŠAČ KOJI VODI RAČUNA O ZDRAVLJU

Zdravija hrana je postojeći trend koji nastavlja sa rastom u 2023. Naravno, s vremena na vreme, potrošači i dalje sebi dozvole po neki momenat uživanja bez razmišljanja, ali generalno, manje šećera, masti, glutena i ugljenih hidrata je ono o čemu uvek vode računa. Briga o fizičkom i mentalnom zdravlju su apsolutni prioritet u SAD, Kanadi i Japanu, prema našem najnovijem Taste Tomorrow istraživanju.

Funkcionalna hrana koja sadrži sastojke sa pozitivnim dejstvom na psihu i telo, sve je popularnija ove godine. Radi se o hrani sa posebnim svojstvima koja poboljšava zdravlje i konzumira se u specifične svrhe. Obično su to biljke ili voćke bogate vitaminima i imaju, na primer, antioksidantna svojstva.

Interesovanje za prirodnu i organsku hranu je ostalo prilično stabilno tokom prošle godine. Prirodno zadržava oreol zdravlja i dozvoljava uživanje u slatkoj hrani uz svest o njenim zdravstveim benefitima.

U 2023. i na dalje, se očekuje da proizvodi od testa i kolači budu zdravi i ukusni, sa prirodnim zamenama za šećer koje su prihvaćene od potrošača širom sveta. Vremenom opada broj potrošača koji šećer smatra zdravim (13% u 2021. naspram 18% u 2015).

3. KLASIKA JE U TRENDU  

Potrošači traže mir i momente uživanja kroz proizvode koji odaju počast tradiciji i autentičnim receptima. Poslastičarstvo je segment ishrane koji se savršeno uklapa u jaku emotivnu povezanost sa hranom.

“Klasici za sva vremena” je trend koji je u konstantnom porastu i u poslastičarstvu i pekarstvu i u sektoru čokolade. Sa konstatnim rastom od 8% izuzetno je važan trend zbog velikog broja online razgovora potrošača na ovu temu. Takodje je u prvih pet trendova kada su u pitanju razgovori na različitim jezicima, uključujuči Engleski, Španski, Francuski, Italijanski, Portugalski, Ruski, Kineski i Japanski.

Kako biste odgovorili na potražnju za slatkim poslasticama u 2023, fokusirajte se na savladavanje klasika i pokušajte da ih prikažete u novom svetlu.

Ne znate odakle da počnete?

U Puratosu imamo kompletan portfolio sastojaka koji može da vam pomogne da na kreativan, zdrav i održiv način predstavite klasične poslastice u novom svetlu

 

Želite da saznate više?

Pogledajte naše ostale predikcije trendova za svet čokolade i pekarstva. 

Related Articles

Market insights

Market insights

We combine more than a century of expertise with the very latest innovation and trends, to make the future of food a reality today.

Taste Tomorrow

Taste Tomorrow

Discover new business opportunities with the latest global and local trends that Taste Tomorrow offers.

Sensobus

Sensobus

Test new products, pricing, marketing and communication concepts by finding out your consumer’s preferences.

Can indulgence and health truly be companions?

Can indulgence and health truly be companions?

Health is the trend that’s affecting most businesses in the global food industry. What does it mean for sweet treats and chocolate producers?