NEWSTALGIA, KOMBINACIJA ČEŽNJE ZA POZNATIM I ŽELJE ZA NEOTKRIVENIM

15 mar 2024

Blog
Taste Tomorrow
Vesti

U vrtlogu našeg brzog života, potrošače vuku suprotstavljene potrebe i želje. S jedne strane, žele nešto novo i uzbuđenje koje donosi otkrivanje nečeg nepoznatog. Sa druge strane, žude za osećajem dobro poznatog, toplinom poslastica iz detinjstva i nostalgičnom hranom koja ih vraća u prošlost.

Otkrijte Newstalgia u pekarskoj i poslastičarskoj industriji: kulinarski fenomen koji spaja želju za najsavremenijim sa čežnjom za klasičnim, gde se susreću staro i novo, tradicija i inovacija.

Šta je tačno Newstalgia?

Newstalgija se može opisati kao novi pristup nostalgiji. To je osećaj koji kombinuje čežnju za poznatim sa željom za novitetom. Uključuje obnavljanje starih elemenata, mešanje klasičnih trendova ili koncepata sa savremenim obrtom, u cilju da se ponudi nešto potpuno novo. Za razliku od klasične nostalgije koja romantizuje određene trenutke, ovde nije cilj da se idealizuje ili oda počast prošlosti. Umesto toga, radi se o iskorišćavanju najboljeg iz prošlosti da bi se napravilo nešto inovativno i relevantno za današnje vreme.

Prema rezultatima naše ankete Taste Tomorrow među 20.000 ispitanika u 50 zemalja, 73% potrošača voli da ima poznati element kada isprobava nove vrste hrane. U 2021. samo 67% njih je imalo ovaj zahtev.

Miris tinejdžerskog bunta

Mirisi posebno bude nostalgiju i hrana je baš zbog toga odlična za stvaranje ovog osećaja. Postoji snažna veza između mirisa i emocija, jer je nos direktno povezan sa delom mozga zaduženim za emocije. Istraživanje je pokazalo da je miris pečenih proizvoda najveći mirisni stimulans nostalgije. Nakon toga slede mirisi testenina, slanine i ćufti.

Povratak hrane iz detinjstva

Industrija proizvodnje i maloprodaje hrane je potpuno prihvatila trend Newstalgije. Zamislite Campbell’s Spaghetti-O pastu u retro limenkama ili celu kampanju Pizza Hut sa temom nostalgije. Potrošači su mogli da ožive svoje iskustvo iz detinjstva, igranja arkadnih igara u piceriji, kroz retro igricu Pac-Man koja je, kroz tehnologiju proširene stvarnosti (AR), bila dostupna na kutijama za picu.

Poslastičarstvo i kvalitet

U pekarskoj i poslastičarskoj industriji došlo je do obnove proizvodnje Dunkaroosa. Ovu dečiju užinu, koja sadrži pakovanje kolačića i posebnu glazuru u koju se kolačići potapaju, prvi put je 1990. godine predstavila Beti Kroker. Ovaj slatkiš se vratio na tržište. Ovog puta ciljna grupa nisu deca, već nostalgični milenijalci. Vintidž ambalaža, retro web stranica poput onih iz 90-ih i kanali na društvenim mrežama prepuni mimova, sve napravljeno da izazove nostalgična osećanja onih koji su jeli ovu užinu tokom školskog odmora. Inovacija dolazi kroz nove ukuse – jogurt i čokoladne mrvice – i nove proizvode kao što su testo za kolače, žitarice, mešavina za palačinke i posebno pakovanje za glazuru. Te grickalice kombinuju poznatu hranu iz detinjstva sa željom za inovacijama.

Prema istraživanju kompanije Symrise, 76% ljudi starosti od 22-55 godina voli stvari koje ih podsećaju na prošlost. I 70% ljudi starijih od 65 godina voli isto. Nije ni čudo što su ove starosne grupe važne za newstalgične proizvode. Razmislite o prošlogodišnjoj Oreo kampanji koja je ponovo pokrenula njihov Oreo Cakester sa preuzimanjem poslednjeg Blockbuster video kluba u SAD. Milenijalci su poslednja generacija koja prepoznaje sada izumrli koncept, odlaska u video klub i iznajmljivanja filmova.

Ove godine, Oreo je privremeno vratio u ponudu ukus šećerne vune. Ne samo da bi zlatni Oreo kolačić sa kremom od ružičaste i plave šećerne vune, trebalo da izazove nostalgična osećanja posete karnevalu ili vašaru, već takođe da probudi uspomene od pre 10 godina, kada je kolačić prvi put pušten u prodaju. To je dvostruka nostalgija. S druge strane, za mlađe potrošače proizvod je nov. Zajedno sa kratkotrajnom dostupnošću zbog limitirane serije, Cotton Candi Oreo je savremen. Ovo čini reizdanja savršenom nostalgičnom opcijom: nudi novi proizvod bez rizika, jer postoji zagarantovana baza obožavatelja koji su često tražili da se ukus vrati.

Probajte i sami

Možemo očekivati još mnogo novih newstalgia proizvoda. Posebno zato što istraživanja pokazuju da je veća verovatnoća da će ljudi trošiti novac kada osete nostalgiju. Potrošači od kojih je traženo da razmišljaju o prošlosti bili su spremni da plate više za proizvode nego što su bili potrošači od kojih je traženo da razmišljaju o novim ili budućim uspomenama. Iskoristite ovo lansiranjem proizvoda koji izazivaju pozitivna osećanja o prošlosti, a istovremeno nude i nova iskustva.

Poslastičarka Kristina Tosi učinila je nostalgiju svojim zaštitnim znakom sa Milk Barom

Kristina Tosi je opsednuta kućnim pečenjem, namirnicama koje se mogu naći u prodavnicama, klasičnim američkim slatkišima, voli mešavine za kolače u kutijama i veštačke arome vanile. U kombinaciji sa njenim velikim kulinarskim umećem i beskrajnom kreativnošću, ovo dovodi do mnogih hit kreacija vođenih nostalgijom u njenom brendu peciva Milk Bar. Otkrijte sve o njenim kreacijama od mleka, žitarica i rođendanskih torti.