OD TEŠKOG ZA ŽVAKANJE DO MEKOG I LEPLJIVOG – LJUDI ŽUDE ZA INTERESANTNIM TEKSTURAMA

Potrošači žele da osete čulna iskustva u pekarskim proizvodima, kolačima i čokoladi

24 sep 2024

Blog
Taste Tomorrow
Vesti

Kod tortica sa tečnim punjenjem, slojevitih peciva i rastegljivog mocci tekstura se ističe kao najpoželjiniji element koji obično pretvara u posebno. Ukus više nije sam na tronu, tekstura se bori za krunu. Naše globalno istraživanje Taste Tomorrow pokazalo je da 72% potrošača traži hranu različite teksture. Hajde da prožvaćemo ovaj trend teksture u pekarskoj, poslastičarskoj i čokoladnoj industriji.

HRSKAVO JE U MODI

Za mnoge prehrambene proizvode, kao na primer keks, tekstura je oduvek bila podjednako bitna kao i ukus. Zvuk pucanja kada prelomite oblandu, mrvljenje keksa ili hrskavost komadića čokolade, to je ono što nam donosi zadovoljstvo.

Danas vidimo snažan fokus cele industrije na teksturu. Inovacije se sve više fokusiraju na čulna iskustva. Kroasani od badema se promovišu kao „duplo pečeni“ da bi se istakla njihova hrskavost, a recepti za trostruko zapečeni baskijski čizkejk postaju viralni na internetu.

Znate li koji je najveći trend u vezi sa čokoladom na internetu? To je Dubai bar. Zrnasta čokolada punjena mekom i lepljivom pastom od pistaća i hrskavo tostiranim lisnatim testom knafeh. Čokoladica je kreacija Fix Chocolate-a, i odmah je postala viralna. S obzirom da je u startu bila dostupna samo u Dubaiju, postala je poznata kao Dubai bar.

Jedemo očima

Platforme socijalnih mreža, poput Tik Tok-a i Instagrama su pune snimaka ljudi koji lome knafek čokoladicu i sa oduševljenjem gledaju kako se fil razliva.

Ukus možemo da osetimo samo jednim čulom, tekstura može da se oseti sa dva, čulom ukusa i vida. To je razlog zašto nova peciva i čokolade, koji se fokusiraju na teksturu, imaju potencijal da postanu viralni. Možete ih osetiti jednostavno gledajući ih. To bi mogla biti tajna i veoma popularnih kolačića Van Stapelea u Amsterdamu.

Čekanje u redu i do sat vremena nije problem za one koji žele da probaju ovaj internet poznati kolačić. Čokoladni kolačić ima hrskavi spoljni sloj sa mekim punjenjem od bele čokolade koja se topi u ustima.

Stvaranje kompleksnog kombinovanjem različiih tekstura

Pekari i poslastičari sve više smelo eksperimentišu sa različitim teksturama pri stvaranju novih kreacija. Peciva u slojevima sa hrskavim spoljnim delom i mekim, kremastim punjenima, postaju sve popularnija. Setite se Crookie – kroasan punjem testom za kolačiće u američkom stilu.

Prema našem istraživanju potrošača širom sveta, 67% potrošača preferira neki poznati element kada probaju novu hranu. Ljudi traže klasike sa neočekivanim obrtom. Dakle, fokusiranje na novu verziju klasičnog peciva sa intrigantnim promenama teksture predstavlja pametan izbor u inovacijama proizvoda.

Tekstura zadovoljava poznavaoce

Konačno objašnjenje za fokusiranje potrošača na teksturu proizvoda je to što se tekstura sve više smatra pokazateljem kvaliteta. Danas potrošači znaju dosta o pečenju hleba, više nego ikad do sad. Opšte je poznato da kora hleba i listavost kroasana ukazuju na to koliko su dobro napravljeni i – što je možda još važnije – koliko su sveži. Potrošači povezuju određene teksture sa vrhunskim sastojcima i tehnikama pečenja, što dovodi do toga da se prozvod vidi kao izuzetno kvalitetan. 

Nove teksture u modi

Prema Mintelu, koji prati inovacije konditorskih proizvoda i grickalica, vodeće teksture u proteklih pet godina bile su hrskavo, glatko i žilavo. Uz pomoć naše Taste Tomorrow semantičke AI tehnologije, predviđamo da će “gumena” tekstura postati još popularnija u engleskom govornom području. Poslastice kao što su mocci i sastojci poput bisera tapioke, ovsa i sleza dostići će vrhunac, posebno u kolačićima i pecivima. Primer za ovo su novi kolačići sa pudingom od ovsenih pahuljica, suvog grožđa i banane od Magnolia Bakeri ili Moči Moči Hleb od Maison Mori.

Mintel je takođe identifikovao neke nove teme koje se ističu za ovu godinu: liofilizovane konditorske proizvode, hrskave i teške za žvakanje mešavine proteinskih grickalica i tortice sa tečnim punjenjima. Meltamori su primer kolača sa tečnim filovima. Tortice sa ukusima Dupla čokolada i Čokoladna kremasta karamela imaju tečni fil. Ako ih potrošači zagreju u mikrotalasnoj pećnici, počinju da liče na lava kolač, popularni restoranski desert.

Isprobajte različite teksture

Neka tekstura bude glavni fokus vaše sledeće inovacije proizvoda i sigurno ćete osvojiti srca potrošača. Evo liste dvanaest najpoznatijih i najomiljenijih tekstura hrane sa kojima možete eksperimentisati:

Hrskavo - mrvljivo - lomljivo

Čvrsto - tvrdo - meko

Kremasto –gumeno - lepljivo

Sočno - vodeno - vlažno

Saznajte više o tri najpopularnije teksture u ovom trenutku

Naše opsežno istraživanje Taste Tomorrow pokazalo je da su tri najpopularnije teksture: gumena, lisnata i hibridna tekstura. Pratite nas za više detalja i noviteta.