Tri vodeća trenda u čokolaterstvu za 2024. godinu

8 nov 2023

Blog
Taste Tomorrow
Vesti

Taste Tomorrow prognoza trendova u čokoladnoj industiji je zasnovana na uvidima dobijenim kroz globalno istraživanje ponašanja 20.000 potrošača u 50 zemalja, kao i na najsavremenijoj nauci o onlajn podacima zasnovanoj na veštačkoj inteligenciji.

Kojim čokoladnim inovacijama treba da se posvetite? U našim predviđanjima za industriju čokolade za 2024. ističemo trendove čokolade koji su najpopularniji ili čija popularnost brzo raste među potrošačima širom sveta. Istraživanje Taste Tomorrow pruža uvid u želje potrošača i njihove motivacije, koje možete koristiti da ostanete ispred konkurencije.

Ovo su tri vodeća trenda koji će oblikovati industriju čokolade u 2024. godini:

Hrana za dobro raspoloženje

Održiva proizvodnja

Proizvodi na biljnoj bazi

Ovi trendovi su proistekli iz uvida do kojih se došlo kroz Taste Tomorrow, vodeći program istraživanja potrošača u pekarstvu, poslastičarstvu i industriji čokolade. Istraživanje postavlja globalni standard prikupljajući podatke kroz ispitivanje 20.000 potrošača u 50 zemalja. Naša prepoznatljiva metodologija kombinuje opsežno ispitivanje potrošača sa naprednim kontinuiranim praćenjem online, koristeći najnovije semantičke AI tehnike, otkrivajući osnovne potrebe i motivaciju potrošača koji pokreću nove trendove.

Taste Tomorrow istraživanje oslanja se na tri osnove:

AI i nauka o podacima – kontinuirana analiza razgovora na društvenim mrežama, pretraga i pominjanja na 9 jezika, u cilju otkrivanja novih trendova i predviđanja putanja njihovog rasta

Istraživanje potrošača širom sveta - razumevanje potrošačkih potreba, motivacije i narativa koji su u osnovi svakog trenda

Definisanje trendova - naši eksperti za univerzalne trendove u ponašanju potrošača koriste globalnu prizmu kako bi razumeli sveobuhvatni ekosistem trendova

Saznajte više o metodama za predviđanje trendva koje koristi Taste Tomorrow

PRIPREMITE SE ZA 2024. SA OVA TRI TRENDA KOJI ĆE OBLIKOVATI INDUSTRIJU ČOKOLADE

1. HRANA ZA DOBRO RASPOLOŽENJE

Pogrickajte taj stress

Veliki broj potrošača veruje da je čokolada suštinski deo zdrave ishrane. Posebno sada,  dobro  raspoloženje se vidi kao deo dobrog zdravlja, hrana koja vas čini srećnim postaje sveti gral. Sastojci koji doprinose opštem blagostanju podizanjem raspoloženja – kao što je čokolada – veoma su traženi: 65% potrošača širom sveta traži hranu koja utiče na mentalno zdravlje. Ali interesovanje zaista raste na Bliskom istoku i u Africi (82%) i Južnoj Americi (81%).

Smanjenje nervoze i stresa su posebno važni. Neka istraživanja zaključuju da flavonoli - biljna jedinjenja sa antioksidativnim svojstvima - koja se nalaze u crnoj čokoladi mogu poboljšati funkcije mozga i dovosti do lakšeg savladavanja stresnih situacija. Druge studije su pokazale da konzumiranje proizvoda bogatih kakaom može kratkoročno poboljšati vaše raspoloženje. Ali pored svih naučnih dokaza, svaki ljubitelj čokolade, naravno, odavno već zna koliko je zadovoljavajuće uživanje u tom sjajnom ukusu koji greje srce.

Oni koji žele da imaju bolju koncentraciju, više energije ili da brzo poprave raspoloženje, sve češće se odlučuju za čokoladu sa lekovitim biljem. Ovo uključuje razno cveće, lišće, korenje, semena ili stabljike, koji su cenjeni zbog svojih lekovitih, aromatičnih ili kulinarskih svojstava. Zamislite ruzmarin, cimet, hibiskus, eukaliptus ili kardamom. Ove biljke i začini često pojačavaju zdravstvene prednosti kakaa.

68% potrošača širom sveta smatra da lekovite biljke doprinose da čokolada bude još zdravija, što je ogroman porast od 15% u poređenju sa 2021. Još više ljudi (73%) je uvereno da ove biljke poboljšavaju ukus čokolade. Ovi pokazatelji stavljaju lekovite biljke na drugo mesto, odmah ispod orašastih plodova i voća, kao sastojak koji može učiniti da vaša čokolada izgleda i ukusno i zdravo.

Proizvođač Wizards Magic nudi čokoladicu prožetu kamilicom i lavandom, koju nazivaju 'Sweet Dreams' (Slatki snovi). Čokolada je prožeta tim lekovitim biljem, plavetnilom i vitaminom E kako bi pomogla potrošačima da se opuste i da im pruži dobar san. Ovaj proizvođač pametno koristi poznate zdravstvene prednosti ovog bilja, reklamirajući čokoladu za određeni trenutak i zdravstveni cilj.

2. ODRŽIVA PROIZVODNJA

Fer odnos prema proizvođačima je dobro za sve nas

Fair Trade Original, Rainforest Alliance, bez robovlasničkih uslova rada, klimatski neutralna - mnogi omoti čokolade su prošarani sertifikatima i etiketama koje potrošačima daju garancije o tome kako je kakao proizveden. Sa dobrim razlogom, jer naše istraživanje pokazuje da je 68% potrošača širom sveta zainteresovano za proizvode koji potiču iz održive poljoprivredne proizvodnje.

Nekada je održiva poljoprivreda bila uglavnom usmerena na plodnost zemljišta, biodiverzitet i ekološku kontrolu štetočina, sada vidimo da se fokus potrošača pomera ka lancima snabdevanja, izvorima i etici. Mnogo je interesovanja za društveni uticaj uzgoja kakaa, sa 65% ljudi koji sada traže hranu za koju sigurno znaju da dolazi od poljoprivrednika koji dobijaju fer cenu ili prihod od kog mogu da žive pristojno. U 2021. za ovo je bilo zainteresovano 60% potrošača.

Dobar način da se iskoristi trend održive poljoprivrede je korišćenje čokolade kao što je Belcolade Cacao-Trace. Cacao-Trace čokolada podržava društveni i ekonomski razvoj poljoprivrednika koji uzgajaju kakao i njihovih zajednica. Postoji uravnotežena raspodela profita u okviru lanca vrednosti, pri čemu poljoprivrednici dobijaju jedinstveni Čokoladni bonus, premiju za dobar kvalitet, povrh poštene cene za zrna kakaa. Ovaj pristup rezultira ne samo boljim životima poljoprivredinka i njihovih zajednica, već i čokoladom vrhunskog ukusa za potrošače.

3. PROIZVODI NA BILJNOJ BAZI

Jednako ukusno i bez griže savesti

Ideja o proizvodima na biljnoj bazi osvaja svet čokolade. Više nisu samo mali inovativni proizvođači ti koji se bave čokoladnim proizvodima usmerenim na dobrobiti životinja i planete, već je i multinacionalna kompanija Nestle izbacila veganski KitKat. Ovaj gigant je modifikovao recept za kultnu čokoladicu tako da je ekološki otisak* sada za18% manji od proizvodnje regularnog KitKeta. Čokolada se dobija održivo, a mleko je zamenjeno alternativom na bazi pirinča kako bi tekstura i ukus bili što sličniji originalu.

Veganski KitKat je u skladu sa rastućim apetitom potrošača za hranom na biljnoj bazi. 56% potrošača širom sveta kupuje ovu hranu barem jednom mesečno, što je veliki rast u odnosu na 36% u 2018. godini. Mnogi vide poslastice na biljnoj bazi kao nešto što pruža trenutak uživanja bez griže savesti. Potrošači su sve više svesni uticaja prehrambene industije na klimu i uzimaju to u obzir u svojim odlukama o kupovini, što čini vegansku čokoladu logičnim izborom.

Potrošači koji su kupovali proizvode biljnog porekla u poslednjih mesec dana

Izbor veganske hrane daje potrošačima osećaj ponosa, jer vode računa o svom zdravlju i  imaju razvijenu društvenu svest. Prigovori da je veganska hrana manje ukusna takođe jenjavaju, jer se 52% slaže da su alternative na biljnoj bazi jednako dobre kao i proizvodi životinjskog porekla. U industriji čokolade, najveća prepreka za pravljenje biljnih kreacija bio je razvoj mlečne čokolade bez mleka sa istim karakteristikama i svestranošću upotrebe kao i njihov pandan od mleka. Ali zahvaljujući trenutnim tehnologijama, sada postoje rešenja za čokoladu i za profesionalce, koja omogućavaju veganske kreacije bez kompromisa u ukusu i teksturi, čime se otvara put za lansiranje mnogih novih veganskih čokoladnih poslastica.

NE PROPUSTITE NOVI TREND 

Tokom cele godine na sajtu www.tastetomorrow.com objavljujemo trendove koji dolaze u oblasti čokolaterstva, popularne online teme i najnovije uvide u stavove potrošača.

*Uticaj na životnu sredinu