Tri vodeća trenda u Pekarstvu za 2024. godinu

7 nov 2023

Blog
Taste Tomorrow
Vesti

Taste Tomorrow prognoza trendova u pekarskoj industiji je zasnovana na globalnoj anketi potrošača u 50 zemalja sa 20.000 ispitanika, kao i na najsavremenijoj nauci o onlajn podacima zasnovanoj na veštačkoj inteligenciji.

Da bi se održala prednost u odnosu na konkurenciju u pekarstvu, najbitnija je proaktivnost u ispunjavanju zahteva potrošača. Otkrijte tri vodeća trenda za 2024. godinu kroz analizu trendova istraživanja Taste Tomorrow. Otkrijte, ne samo popularne izbore, već i razloge koji dovode do ovih izbora.

Ovo su tri vodeća trenda koji će oblikovati pekarsku industriju u 2024:

Plant forward

Kiselo testo i osećaj lakoće u stomaku

Prirodno i organsko

Ovi trendovi su proistekli iz uvida do kojih se došlo kroz Taste Tomorrow, najopsežniji istraživački program u pekarstvu, poslastičarstvu i industriji čokolade. Ovo nije samo najveći istraživački program ovog tipa, već je i najinkluzivniji, prikupljajući podatke kroz ispitivanje 20.000 potrošača u 50 zemalja. Naš jedinstveni pristup neprimetno spaja opsežno ispitivanje potrošača sa naprednim kontinuiranim praćenjem online, koristeći najnovije semantičke AI tehnike kako bi otkrili osnovne potrebe potrošača i razloge zbog kojih se stvaraju trendovi.

Taste Tomorrow istraživanje oslanja se na tri osnove:

AI i nauka o podacima – kontinuirana analiza razgovora na društvenim mrežama, pretraga i pominjanja na 9 jezika, u cilju otkrivanja novih trendova i predviđanja putanja njihovog rasta

Istraživanje potrošača širom sveta - razumevanje potrošačkih potreba, motivacije i narativa koji su u osnovi svakog trenda

Definisanje trendova - naši eksperti za univerzalne trendove u ponašanju potrošača koriste globalnu prizmu kako bi razumeli sveobuhvatni ekosistem trendova

Saznajte više o metodama za predviđanje trendva koje koristi Taste Tomorrow

URONITE U SUŠTINU TRI REVOLUCIONARNA TRENDA KOJI ĆE OBLIKOVATI BUDUĆNOST PEKARSKE INDUSTRIJE U 2024. I NA DALJE:

1. PLANT FORWARD

Od biljne baze do čisto biljnog

Kontinuirana seizmička promena u preferencijama potrošača sa hrane životinjskog porekla na hranu biljnog porekla preoblikuje pekarsku industriju. Dok su mnogi hlebovi već potpuno veganski, ostali pekarski proizvodi se u velikoj meri oslanjaju na jaja, puter i mlečne proizvode. Prema našem istraživanju, 56% potrošača širom sveta je zainteresovano za biljne opcije (slatkih) pekarskih proizvoda. Dakle, potreba za inovacijama i receptima na biljnoj bazi u pekarstvu je ogromana, posebno na Bliskom istoku i u Africi (74%), Južnoj Americi (70%) i mnogim zemljama u azijsko-pacifičkom regionu (68%).

Kompanije kao što je Soy Concha Bakery već su iskoristile priliku. Razvili su biljne verzije Pan dulce, tradicionalnih meksičkih slatkih lepinjica. Ali kako se ovaj trend razvija i sazreva, vidimo da potrošači žele više od veganskih verzija klasika.

52% potrošača već misli da su alternative na biljnoj bazi podjednako dobre kao i prehrambeni proizvodi životinjskog porekla, tako da sada trendseteri traže izrazito biljne recepte koji povezuju jedinstvena svojstva biljaka. Vidimo promenu od proizvoda na biljnoj bazi do isključivo, čisto biljnih proizvoda. Veganska jela sada uključuju biljne sastojke ne kao zamenu ili imitaciju, već radi njihovog jedinstvenog ukusa. 

2. KISELO TESTO I OSEĆAJ LAKOĆE U STOMAKU

Dobar osećaj u stomaku – srećan život

Ovo nije najprivlačnija tema za diskusiju, ali potrošači o tome misle. Zdravlje stomaka je tema u trendu i ljudi su opsednuti pravilnim varenjem. Ovo je odlična vest za pekarsku industriju, jer 85% potrošača sada kaže da vlakna pozitivno utiču na varenje, a hleb od celog zrna je jedan od najpopularnijih i najpoznatijih izvora vlakana.

Sa ovom rastućom svešću o zdravlju stomaka širom sveta, potrošači postaju bolje upoznati sa radom sistema za varenje i sastojcima za koje treba da se odluče. 7 od 10 potrošača se takođe slaže da su biotici (probiotici, prebiotici i postbiotici) pouzdani sastojci za poboljšanje varenja. Globalno, ovo je povećanje od 7% u odnosu na 2021. godinu, a najveći pomak dolazi iz Evrope (54% 2021. naspram 65% sada).

Potrošači takođe veruju da poboljšanje zdravlja stomaka ima pozitivan efekat na mentalno blagostanje, u ovo veruje ogromnih 79% ispitanika. Ovo ukazuje da treba ponuditi višenamensku hranu pogodnu za stomak. Pomislite na grickalice koje pomažu varenje i koje takođe poboljšavaju vaše raspoloženje, kao što su kolačići iz Toto Foods-a. Njihov rođendanski kolačić sa veganskim komadićima bele čokolade i šarenim mrvicama se reklamira kao „žurka u ustima (i celom telu)“, jer je dobar za stomak, ali takođe pomaže da se stabilizuje raspoloženje i poboljšaju produktivnost i koncentracija.

Ovo povećano interesovanje za zdravlje stomaka ide ruku pod ruku sa popularnošću kiselog testa. Više nije samo lep zanatski izgled ono što potrošače privlači ka proizvodima od kiselog testa. Fermentisani hleb od kiselog testa se ističe svojom vrhunskom svarljivošću, što je rezultat produženog procesa fermentacije. Ova spora fermentacija stvara niz prednosti: povećano oslobađanje vitamina, minerala i aminokiselina, doprinoseći poboljšanom nutritivnom svojstvu proizvoda.

62% potrošača smatra da su proizvodi od kiselog testa zdravi, što je zapanjujući porast u poređenju sa 2021. godinom, kada je samo 52% ispitanika smatralo ovo tačnim.

3. PRIRODNO & ORGANSKO

Velika privlačnost hrane bez aditiva

Za koje prednosti pekarskih proizvoda su potrošači spremni da plate više? Svežina je neosporan broj 1, ali broj dva može da vas iznenadi: to je prirodnost i „čista“ lista sastojaka. Očigledno je da su čiste, lako razumljive etikete proizvoda veoma cenjene. Ne samo da potrošači preferiraju pekarske proizvode koji su minimalno obrađeni i bez veštačkih aditiva, već je 28% potrošača spremno i da plati više za njih.

U stvari, 71% potrošača širom sveta bi kupilo više u pekarama u kojima se sve pravi od prirodnih sastojaka. U 2021. godini 66% potrošača je mislilo ovako. Posebno su severnoamerički potrošači promenili svoj stav prema potpuno prirodnim pekarama, sa povećanjem sa 54% na 66%.

Hleb napravljen od prirodnih sastojaka doživljava se kao zdraviji. Dakle, ljudi sada pomno proučavaju proizvode koje kupuju, nadajući se da će jesti što je moguće zdravije. 3 od 4 osobe u našoj anketi su nedavno pročitale nalepnice sa informacijama na pakovanju pekarskih proizvoda. Kada čitaju etikete, odmah traže listu sastojaka.

Dakle, ako koristite ovaj trend, obavezno to jasno navedite na pakovanju proizvoda. Osim što koristite oznake kao što su „ne-GMO“, „bez veštačkih aditiva“ i „bez veštačkih zaslađivača“, takođe možete jasno da istaknete svoju listu sastojaka na prednjoj strani proizvoda. 

NE PROPUSTITE NOVI PEKARSKI TREND 

Tokom cele godine na sajtu www.tastetomorrow.com delimo trendove koji dolaze, popularne online teme i najnovije uvide u stavove potrošača.