Tri vodeća trenda u Poslastičarstvu za 2024. godinu

8 nov 2023

Blog
Taste Tomorrow
Vesti

Taste Tomorrow prognoza trendova u poslastičarskoj industiji je zasnovana na uvidima dobijenim kroz globalno ispitivanje 20.000 potrošača u 50 zemalja, kao i na najsavremenijim online podacima zasnovanim na veštačkoj inteligenciji.

Pripremite se da umutite neke inovacije u svoje poslastičarske kreacije i pospete neke trendove po vrhu. Izdvojili smo 3 najvažnija potrošačka trenda za 2024. koji su proizašli iz našeg najnovijeg globalnog istraživanja Taste Tomorrow. Budite u toku sa vodećim trendovima kada se radi o kolačima, poslastičarskim proizvodima i slatkim pecivima, sa razumevanjem šta potrošače privlači ka ovoj modi.

Ovo su 3 vodeća trenda koja će oblikovati poslastičarsku industriju u 2024. godini:

Inspirisani tehnologijom i uživanjem u doživljaju

Nastavak trenda “Klasici za sva vremena”

Lokalna autentičnost

Ovi trendovi su proistekli iz uvida do kojih se došlo kroz Taste Tomorrow, najopsežniji istraživački program u pekarstvu, poslastičarstvu i industriji čokolade. Ovo je najveći i najinkluzivniji istraživački program ovog tipa. Podaci su prikupljeni kroz ispitivanje 20.000 potrošača u 50 zemalja. Naš jedinstveni pristup spaja opsežno ispitivanje potrošača sa naprednim kontinuiranim praćenjem online, koristeći najnovije semantičke AI tehnike kako bismo otkrili osnovne potrebe potrošača i razloge zbog kojih se stvaraju trendovi.

Taste Tomorrow istraživanje oslanja se na tri osnove:

AI i nauka o podacima – kontinuirana analiza razgovora na društvenim mrežama, pretraga i pominjanja na 9 jezika, u cilju otkrivanja novih trendova i predviđanja putanja njihovog rasta

Istraživanje potrošača širom sveta - razumevanje potrošačkih potreba, motivacije i narativa koji su u osnovi svakog trenda

Definisanje trendova - naši eksperti za univerzalne trendove u ponašanju potrošača koriste globalnu prizmu kako bi razumeli sveobuhvatni ekosistem trendova

Saznajte više o metodama za predviđanje trendva koje koristi Taste Tomorrow

ZARONITE U SRŽ REVOLUCIONARNIH TRENDOVA KOJI ĆE OBLIKOVATI BUDUĆNOST POSLASTIČARSKE INDUSTRIJE U 2024. I NA DALJE:

1. INSPIRISANI TEHNOLOGIJOM I UŽIVANJEM U DOŽIVLJAJU

Usklađivanje tradicionalnog majstorstva i najnovije tehnologije

Podržan nalazima pionirskog istraživanja Taste Tomorrow, pokret „Inspirisan tehnologijom“ je pokretačka snaga koja će oblikovati poslastičarstvo u 2024. Ovaj trend se definitivno ističe kao najbrže rastući globalni trend u industriji. U njegovoj osnovi je integracija najsavremenije tehnologije kao što je veštačka inteligencija, vođena sve većim apetitom potrošača za jedinstvenim i nezaboravnim iskustvima u restoranu – trend koji smo nazvali „Uživanje u doživljaju“. Ova transformacija je neophodna, zbog lakoće online kupovine, što mora da podstakne i lokalne poslastičarnice da unaprede svoju ponudu, ali i da pruže izuzetna, nezaboravna iskustva u ambijentu.

Moderni potrošači su neodoljivo privučeni tehnološki inspirisanim rešenjima koja podižu njihovo kulinarsko iskustvo. Poslastičari bi trebalo da razmotre potencijal ChatGPT-a — revolucionarnog alata veštačke inteligencije. ChatGPT može pomoći poslastičarima u izradi potpuno novih recepata koji redefinišu ukus i kreiraju dezerte koji zadivljuju nepce. Pored toga, ChatGPT se ističe u optimizaciji upotrebe sastojaka, smanjujući otpad i nudi personalizovane preporuke za potrošače koji traže izvanredna kulinarska iskustva ili uživanje u doživaljju.

Lokalne poslastičarnice mogu da iskoriste ovo interesovanje potrošača nudeći primamljive proizvode za uživanje u nezaboravnom okruženju. Pružite svojim klijentima iskustvo koje ne mogu da imaju online. Zamislite kuhinju sa staklenim zidovima u kitnjastoj, baroknoj čajdžinici u Demelu u Beču. Gosti mogu da posmatraju poslastičare u akciji dok uživaju u kultnom komadu Saher torte ispod kristalnih lustera. Ovo je zabavno i čak čini tortu još ukusnijom, jer gosti mogu da posmatraju kako se priprema.

2. NASTAVAK TRENDA KLASICI ZA SVA VREMENA

Ne odstupajte previše od poznatog kada kreirate nešto novo

Jedno od peciva koje je ove godine postalo viralno na TikToku je bio kockasti kroasan, londonske pekare Le Deli Robuchon. Ovo laminirano pecivo ima savršen geometrijski oblik i razne ukuse: vanila, čokolada i mača sa malinom. TikTokeri su stajali u redu da kupe ovaj kroasan i da sa celim svetom podele utiske dok žvaću ovu trendi poslasticu.

Poslastičar Ait Elamouam je pogodio pravo mesto sa ovim inovativnim receptom. Potrošači vole da probaju novu hranu, ali nisu voljni da idu predaleko u nepoznate teritorije. Oni traže inovacije sa poznatim aspektom, kao što je kroasan od poverenja u novom i iznenađujućem obliku. Interesantan je, ali nudi dobro poznat ukus i teksturu. Čini se da se potrošači sve više biraju klasike koje poznaju i ukuse kojima veruju, jer 73% potrošača navodi da voli da ima poznati element kada probaju nove vrste hrane. U 2021. samo 67% ljudi je izjavilo ovo. Čak 79%, potrošača u Južnoj Americi, na Bliskom istoku i u Africi, posebno je oprezno prema svemu što je previše novo i drugačije.

Ugodite potrošačima nudeći proizvode koji donose osećaj topline i zadovoljstva. Tradicionalne vruće lepinje, kroasani ili tres leće torte, nude slatke i kremaste ukuse koje svi vole i koji prizivaju srećna sećanja na porodična okupljanja. Ako želite da eksperimentišete, isprobajte hranu različitih tekstura u novim formatima. Sada više nego ikad, tekstura je cenjena komponenta koja može da oblikuje proizvod kao nešto novo ili kao nešto poznato. Zato dodajte neočekivano punjenje od karamela vašim poznatim pecivima ili se jednostavno fokusirajte na to da testo za tortu bude izuzetno mekano.

Obavezno obratite posebnu pažnju na izgled, jer je prezentacija danas od izuzetnog značaja. Pre pet godina, 54% potrošača se složilo da hrana koja izgleda dobro, ima dobar ukus. Sada je taj broj porastao na 64%. Privlače nas savršeno zlatno braon, sjajna i prozračna danska peciva, jer je ovakav izgled znak veštine i majstorskog umeća. Isto kao i hleb od kiselog testa sa lepim satenskim sjajem ili prelepe bombone. Izgled je pokazatelj kvaliteta i estetike zanatske i ručne izrade.

3. LOKALNA AUTENTIČNOST 

Bolja je poslastica iz blizine nego poslastica iz daleka

Nekada je sve što je dolazilo iz daleka imalo auru ekskluzivnosti i jedinstvenosti, ali se situacija promenila. Potrošači sada radije kupuju lokalnu hranu ili hranu koja se proizvodi lokalno. 39% ljudi barem jednom nedeljno kupuje hranu koja je lokalno proizvedena ili napravljena od lokalnih sastojaka. Sada se lokalno pecivo i hleb cene zbog svoje autentičnosti. Cenjeni su zbog svojih posebnih recepata i smatraju se kvalitetnijim i vrednijim.

Dva od tri potrošača žele da znaju odakle dolazi njihova hrana, tako da je transparentnost ključna ako želite da profitirate od lokalnog trenda. Obavezno podelite sa potrošačima kako pravite hranu, koji sastojci se koriste i odakle dolaze.

Potreba za transparentnošču je najveća na Bliskom istoku i u Africi. 81% potrošača želi da bude informisano o specifikacijama proizvoda. Tamo, poznati poslastičari kao što je Sahar Parham Al Avadhi crpe inspiracije iz lokalnih recepata i traže najbolje lokalne sastojke za svoje kreacije. Bivša glavna poslastičarka u Burj Al Arab – jednom od najluksuznijih hotela na svetu, u Dubaiju – voli da koristi sastojke kao što su ružina vodica ili kardamom za svoje prepoznatljive kreacije. Jedna od njih je, na primer klasični egipatski Umm Ali u novom ruhu - osmišljen kao bela čokoladna kugla sa musom od ruže, patišpanjem od pistaća i karamelom. Ona voli da koristi sastojke lokalnog porekla kako bi radila na održiviji način i kako bi podržala poljoprivredu u UAE.

Održivost je važan faktor da bi se potrošači odlučili za lokalno proizvedenu hranu. 70% smatra da je to bolje za životnu sredinu. Još 65% smatra i da je zdravije jesti lokalne proizvode. Dakle, odabir lokalne proizvodnje i/ili sastojaka čini vaše proizvode atraktivnim na više nivoa za različite potrošače.

NE PROPUSTITE NOVI POSLASTIČARSKI TREND 

Tokom cele godine na sajtu www.tastetomorrow.com objavljujemo buduće trendove u oblasti poslastičarstva, popularne online teme i najnovije uvide u stavove potrošača.