26 nov 2024
Upoznajte se sa top trendovima u pekarskoj industriji za 2025. godinu iz jedinstvenog istraživanja Taste Tomorrow koje Puratos sprovodi svake godine među 20.000 kupaca u 50 zemalja širom sveta. Fokusirajte se na lokalno proizvedene sastojke – trend koji ističe proizvode iz regiona i pomaže lokalnim proizvođačima. Ponudite zdrave opcije kako biste odgovorili na želje potrošača koji brinu o zdravlju stomaka. Iskoristite popularnost kiselog testa i nastavite da šarmirate svoje kupce voljenim klasičnim hlebom i testima.
Koristeći veštačku inteligenciju za analizu želja potrošača, Taste Tomorrow daje jasnu sliku predstojećih trendova. Ovo nisu samo nagađanja, to su konkretni saveti kako da napravite proizvod koji će ljudi želeti u narednom periodu. Uz Taste Tomorrow, spremni ste za sve što sledi u svetu pekarstva.
Zdrav stomak je veoma bitan za celokupno fizičko i mentalno blagostanje. Ova činjenica je postala široko prepoznata i prihvaćena zahvaljujući popularnom Netflix dokumentarcu iz 2024. godine „Hack Your Health“ i TikTok influenserima, poput The Stomach Doc-a. Potrošači prilagođavaju svoju ishranu ovim novim informacijama, što osigurava stabilan rast trenda brige o zdravlju stomaka. Prema našem istraživanju Taste Tomorrow zasnovanom na veštačkoj inteligenciji i rezultatima globalne ankete potrošača, predviđa se rast ovog trenda u Kini i zemljama portugalskog govornog područja za 8% do 9% tokom 2025. godine.
Potrošači koji žele da poboljšaju svoje zdravlje putem ishrane, biraju namirnice bogate vlaknima i proizvode obogaćene prebioticima, probioticima i postbioticima. To je dobra vest za pekarsku industriju, koja nudi razne opcije, poput proizvoda od celih zrna žitarica, peciva bogatih vlaknima, pa čak i hlebova sa kiselim testom. Brendovi koji potrošačima pružaju smernice o zdravlju stomaka imaće veliku prednost u odnosu na konkurenciju. Pomoć potrošačima orijentisanim na zdravlje da donesu prave odluke, objašnjavanjem razlika između probiotika i prebiotika ili štampanjem činjenica o zdravlju stomaka na pakovanjima proizvoda, će vas izdvojiti od konkurencije i izgraditi poverenje potrošača.
Osobe koje prioritet daju zdravlju stomaka obično usvajaju holistički pristup zdravlju, prepoznajući da hrana koja je dobra za stomak doprinosi i fizičkom i mentalnom blagostanju. Da biste privukli ove zdravstveno osvešćene potrošače, promovišite dvostruke prednosti pekarskih proizvoda pogodnih za stomak. Dodajte proizvodima sastojke poznate po svojim višestrukim zdravstvenim benefitima, vlakna i cela zrna, ali i kakao zrna, laneno seme, kokosovo brašno i začine poput kurkume.
Potrošači vole lokalno proizvedene sastojke. Pekarski proizvodi napravljeni od ovih sastojaka, ne samo da se doživljavaju kao svežiji, već i kao zdraviji i ukusniji. Pored toga, kupovinom od lokalnih proizvođača, potrošači imaju dodatnu prednost – podržavaju svoju zajednicu. Nije iznenađenje što se širom sveta ljudi odlučuju za hleb napravljen od lokalnih sastojaka. Prema istraživanju Taste Tomorrow, predviđa se da će trend lokalne autentičnosti porasti u 2025. godini u regionima gde se govore kineski (+40%), engleski (+32%) i nemački jezik (+27%). Španska i portugalska govorna područja takođe će beležiti stabilan rast.
Pekare poput australijske Miller + Baker koriste ovaj trend rastuće potražnje za lokalno napravljenim pekarskim proizvodima. Ova zanatska pekara se ističe time što svoje hlebove i peciva pravi od brašna koje se melje na licu mesta. Sve žitarice nabavljaju od farmera iz Zapadne Australije, koji su posvećeni održivim praksama uzgoja. Miller + Baker su transparentni o poreklu sastojaka proizvoda, osiguravajući da kupci tačno znaju odakle dolaze njihovi visokokvalitetni proizvodi. Na primer, brašno od tvrde pšenice koje koriste u svojim veknama ponosno isporučuje porodica Haggerty iz Mollerin-a.
Ovaj trend se ne odnosi samo na lokalne sastojke, već i na prihvatanje lokalnih ukusa i kulture. Od tradicionalnih kineskih mooncake kolača do nemačkih pereca, potrošače sve više privlače pekarski proizvodi koji odražavaju njihovo kulturno nasleđe i lokalne kulinarske tradicije. Ovo dodaje notu autentičnosti i emocionalne povezanosti.
Trend lokalne autentičnosti se savršeno uklapa sa pokretom regenerativne poljoprivrede - oba prioritet daju poreklu sastojaka. Ako želite da iskoristite ovaj trend, obavezno naglasite poreklo svojih sastojaka koristeći pakovanja, marketinške kampanje i direktnu komunikaciju. Pričanje lepih priča je neophodno kako biste osvojili srca potrošača kada je u pitanju trend lokalne autentičnosti.
Izgleda sjajno, ima fantastičan ukus i zdravo je. Nije ni čudo što popularnost kiselog testa ne pokazuje znakove usporavanja. Ovo ostaje najbrže rastući trend u pekarskoj industriji, uz sve veće interesovanje u svetu gde se govore engleski (+7%), kineski (+14%) i francuski jezik (+40%). Bilo da je reč o pizzi, tostovima ili mafinima – ako su napravljeni s kiselim testom, prodaće se brzo.
Naš savet? Iskoristite talas popularnosti kiselog testa i eksperimentišite sa fermentisanim testom na sve moguće načine. Probajte da koristite kiselo testo za nešto novo ili pomešajte klasičan ukus kiselog testa s drugim, zdravim sastojcima. Zašto ne probati brioche od kiselog testa sa tamnom čokoladom? Potrošače privlači izgled proizvoda sa kiselim testom, a jedinstven ukus i tekstura kiselog testa će poboljšati bilo koji proizvod koji osmislite. Pekara Alive Bakery sa sedištem u Hong Kongu ovo primenjuje vrlo uspešno – nude rolnice s cimetom od kiselog testa, veknu sa smokvama i orasima od kiselog testa, pa čak i skonse od kiselog testa sa urmama.
Ponuda klasičnih pekarskih proizvoda pouzdan je način da privučete kupce. Ovi provereni proizvodi nastavljaju da oduševljavaju potrošače u 2024. godini, a predviđamo da će ovaj trend dostići veliki rast širom sveta u 2025. godini. Pekarsko umeće, bezvremenski formati i tradicionalne tehnike pečenja najviše se cene na tržištima gde se govore francuski, kineski, engleski, nemački i portugalski jezik. Prema našoj detaljnoj analizi podataka Taste Tomorrow, očekuje se da će razgovori o klasičnim pekarskim proizvodima porasti od 17% do 31% tokom 2025. godine.
Časopis New York Magazine potvrđuje da entuzijazam za visokokvalitetne pekare neće skoro nestati, „Njujork nikada neće prestati da voli kroasane, sve dok postoji red za njihovu kupovinu“. Nove pekare otvaraju se svake nedelje i uspevaju da rasprodaju sve proizvode od prvog dana bez velikih marketinških kampanja. Klasična lisnata peciva poput kroasana, pain au chocolat-a nastavljaju da osvajaju nepca potrošača.
Ovi klasični pekarski proizvodi nude zadovoljstvo i lako dostižan luksuz. Pratite ovaj trend ističući proverenu vrednost svojih klasičnih recepata. Uvedite „kolekciju klasika“ koja naglašava omiljene tradicionalne proizvode i fokusirajte se na autentičnost i veštinu izrade proizvoda. Koristite vrhunske sastojke, poput čokolade poznatog porekla i starih sorti žitarica, kako biste dodatno povećali autentičnost i superioran ukus svojih klasičnih pekarskih proizvoda. Potrošači će to obožavati.
Više od decenije, Taste Tomorrow osnažuje profesionalce u pekarskoj, poslastičarskoj i industriji čokolade predviđanjem budućih želja potrošača putem globalnog istraživanja. Za predviđanje trendova za 2025. godinu analiziramo online podatke potrošača koristeći naprednu semantičku AI tehnologiju. Pratimo pretrage i online razgovore o hlebu, pecivima, kolačima i čokoladnim proizvodima na sedam jezika, u više od 50 zemalja. Ovi podaci se zatim kombinuju sa uvidima iz najveće globalne ankete potrošača u industriji, pružajući sveobuhvatnu globalnu perspektivu o trenutnom i budućem stanju prehrambene industrije.
Saznajte kakve kolače, fine poslastice i čokolade potrošači žele u 2025. godini. U našem pregledu top trendova u poslastičarstvu i čokoladnoj industriji za 2025. godinu uočićete veliko interesovanje za moćne sastojke i kreacije inspirisane tehnologijom.