Odgovori zanatskog pekarstva na glavne trendove u 2024.

29 jun 2024

Blog
Taste Tomorrow
Vesti

U svetu zanatskog pekarstva, biti ispred konkurencije nije samo izbor; to je posvećenost stvaranju iskustava koja su u skladu sa promenjivim ukusima pronicljivih kupaca. Hajde da istražimo aktuelne trendove u pekarstvu uz najnovije istraživanje potrošača Taste Tomorrow, kao i recepte, sastojke i proizvode koji će izdvojiti vašu pekaru i pretvoriti je u trendi destinaciju.

UMEĆE UPOTREBE BILJNIH SASTOJAKA

Budite hrabri u 2024. i odgovorite na globalnu potražnju za pekarskim proizvodima na biljnoj bazi. 56% potrošača izražava sklonost ka proizvodima baziranim na biljnim sastojcima. Ovaj trend je posebno izražen u regionima kao što su Bliski istok (74%), Afrika (74%), Južna Amerika (70%) i azijsko-pacifički region (68 %). Podaci naglašavaju važnost ove promene, pri čemu 52% veruje da su alternative na biljnoj bazi jednako ukusne kao proizvodi životinjskog porekla, a 63%  potrošača na globalnom nivou, priznaje njihov pozitivan uticaj na životnu sredinu.

Izdvojite se od očekivanog stvarajući jedinstvene ukuse koristeći proizvode na biljnoj bazi — 52% potrošača je spremno za nova iskustva i ukuse koji ističu jedinstvenost biljnih sastojaka.

Hajde da zajedno kreiramo budućnost vaših zanatskskih proizvoda. Istražite naš odabrani asortiman 100% biljnih sastojaka i recepata u Puratos Plant Forward, koji obuhvataju održivost, zdravlje i inovacije u svakom aspektu vašeg poslovanja.

NEGA ZDRAVLJA I BLAGOSTANJE

Kako odmiče 2024., značajnih 85% potrošača obraća pažnju na prednosti vlakana u ishrani, što stvara sve veće interesovanje za zdravlje stomaka. Ovo je usklađeno sa pomeranjem ka holističkom blagostanju, gde 79% potrošača sada prepoznaje dubok uticaj zdravlja digestivnog trakta na opšte zdravlje organizma.

Kako vaša zanatska pekara može da iskoristi ovu zdravstvenu revoluciju? Odgovor leži u obogaćivanju vašeg asortimana pekarskim proizvodima koji dokazano blagotvorno deluju na stomak. Treba li vam inspiracija? Istražite naš pažljivo odabrani asortiman sastojaka u Puratos Happy Gut. Izrađeni sa preciznošću, ovi sastojci, uključujući prirodna prebiotička vlakna i kiselo testo od sušenih pšeničnih mekinja, ne samo da podižu nutritivnu vrednost vaših peciva, već vam pružaju mogućnost da predstavite vaše proizvode kao zdrave za stomak, što će imati velikog odjeka kod potrošača koji brinu o zdravlju.

Hajde da pričamo i o kiselom testu — bezvremenskom heroju u zanatskom pečenju. Ne samo užitak za čula, kiselo testo je prepoznato i zbog svojih digestivnih svojstava. Čak 62% potrošača sada gleda na proizvode od kiselog testa kao na zdrav izbor, što je značajno povećanje u odnosu na  2021.

Ali evo uzbudljivog obrta - kiselo testo se ne koristi samo za tradicionalne vekne hleba. Zamislite da unesete njegove prednosti u bagete, kroasane i niz drugih peciva. Istražite naš ekspanzivni asortiman kiselog testa u Puratos Sourdough-u, koji nudi veliki broj mogućnosti da zadovolji različite ukuse i želje vaših kupaca koji brinu o zdravlju.

PRIVLAČNOST KLASIČNOG

Unutar dinamičnog sektora zanatskog pekarstva javlja se postojani trend — nepokolebljivi afinitet potrošača prema klasičnim pekarskim proizvodima i pecivima, koji izazivaju osećaj poznatog i nostalgije. Od kroasana do danskog peciva i opuštajuće slatkoće tres leches-a, ovi bezvremenski klasici su neprevaziđeni.

Ono što je interesantno je rast inovacija u okviru ovog trenda. Potrošači se ne pridržavaju samo klasike; oni traže nesto novo, što nudi svež, uzbudljiv preokret uz očuvanje suštine poznatog. Klasičan kroasan u iznenađujućem novom obliku, na primer, privlači pažnju i zadovoljava želju i za novitetom i za poznatošću.

Ova sklonost ka klasici dodatno je potvrđena značajnom promenom u ponašanju potrošača. Zapanjujućih 73% sada izražava sklonost prema poznatom elementu kada istražuje nove vrste hrane – što je povećanje sa 67% u 2021. Naročito u Južnoj Americi, Bliskom istoku i Africi, gde se 79% ispitanika okreće ka udobnosti poznatog, pre nego privlačnosti potpuno novog.

Sa ovakvom klimom na tržištu, vaša zanatska pekara ima moć da oduševi potrošače, nudeći proizvode koji donose osećaj topline i udobnosti. Zamislite čokoladne kolačiće, pitu od jabuka, rolnice sa cimetom i kroasane, koji ne samo da pružaju slatke i tople ukuse koje svi vole, već i izazivaju osećaj nostalgije.

Za one koji vole da eksperimentišu, poigrajte se teksturama i formatima. U 2024. tekstura nije samo karakteristika; to je cenjena komponenta koja može da unese novinu ili pojača poznatost peciva. Dodajte iznenađujuće punjenje karamela svojim poznatim pecivima ili se fokusirajte na usavršavanje mekog testa za tortu—male promene koje će imati veliki uticaj.

Budite u toku sa najnovijim potrošačkim trendovima uz Taste Tomorrow!