Trendovi u pekarstvu u 2023

1 mar 2023

Taste Tomorrow

POTROŠAČI ZAHTEVAJU SVEŽINU, CENE UMEĆE I NASTAVLJAJU SA TRAGANJEM ZA UŽIVANJEM U AUENTIČNIM, TRADICIONALNIM RECEPTIMA

Taste Tomorrow je najveći svetski ekosistem za razumevanje potrošača u poslastičarstvu, pekarstvu i sektoru čokolade. Konstantno i kontinuirano praćenje ponašanja potrošača na lokalnom i globalnom nivou nam pruža vredne dubinske uvide. Ove uvide koristimo da pratimo razvoj i otkrivanje novih trendova. Više o našoj metodologiji pročitajte ovde.  

U ovom članku otkrivamo tri ključna trenda u oblasti pekarske industrije koji su najvažniji u 2023. Otkrijte i najnovije trendove u oblasti poslastičarstva i čokolaterstva.

2022

Jedan od najvećih izazova pekarske industrije u 2022. su bili cena i dostupnost pojedinih sastojaka, kao što su, između ostalih, suncekretovo ulje i pšenica. U raznim sektorima su se vodile diskusije o posledicama poskupljenja i kako ono utiče na poslovanje. Najnovije Taste Tomortow istraživanje ističe da je poskupljenje hrane u prva tri razloga za zabrinutost potrošača danas. U cilju štednje ljudi menjaju svoje kupvne navike što, bez sumnje, pogađa pekarsku industriju, od zanatlija do industrijski proizvodjača hrane. 
 

Uprkos generalne zabrinutosti zbog rasta cena, osnovna hrana poput hleba, je manje pogođena, sa 23% potrošača na globalnom nivou koji nastavljaju sa kupovinom specijalizovanih premijum hlebova i sa samo 12% onih koji kupuju manje ili štede novac na hlebu (nasuprot 29% u poslastičarstvu i 24% za proizvode od čokolade). U aprilu 2022. Godine, 48% učesnika u Taste Tomorrow istraživanju,  izjavilo je da se ne odlučuje za najjeftiniji hleb, već nastavlja sa kupovinom kvaliteta kome veruje.

U 2023. godini je važnije nego ikad, da se fokusirate na kvalitet vaših pekarskih proizvoda. 

Otkrijte šta se kuva u poslastičarskoj i čokoladnoj industriji u 2023. 

Predstavljamo vam najveće pomake u shvatanju i zahtevima potrošača koji utiču na pekarsku industiju u 2023. godinI:

1. POVERNJE I MAJSTORSTVO

Tradicionalni zanatski proizvodi postaju sve popularniji. Klasici su online tema broj jedan, kada su u pitanju pekarski proizvodi. Taste Tomorrow uvek aktivni trend radar je u junu 2022. otkrio da potrošači traže utehu i uživanje kroz proizvode koji odaju počast tradicionalnim ili autentičnim receptima. Dok 60% traga za novim iskustvima, 67% preferira neki poznati element, klasično sa preokretom. Zbog toga su inovacije dobrodošle, ali one treba da budu zasnovane na snažnoj tradiciji zanatske izrade, iskustvu i znanju, kako bi ih potrošači prihvatili.

2. UKUS KISELOG TESTA

Polazeći od prethodnog trenda, kiselo testo pogađa tačno ono mesto između inovacije i tradicije. Od omiljene zabave za vreme karantina, do ustaljenog, dobro izbrušenog zanata, uspon kiselog testa je znatan i očekuje se dalji rast u 2023. Napoznatiji brendovi usvajaju kiselo testo i potrošači nastavljaju da traže proizvode od kiselog testa i pored hleba. Zamislite kroasane od kiselog testa, brioše, mafine, đevreke, panetone, krofine i ostale hibridne proizvode. Šta je glavni pokretač ovog trenda? Bez sumnje, ukus kiselog testa.

Zašto da ne probate da umesite kroasane od kiselog testa? To je najrasprostranjenija nova primena kiselog testa. Evo jednostavnog recepta za kroasane sa kiselim testom za vas!

3. SVEŽINA  

Potrošači očekuju svež hleb. Ceo dan, svaki dan. Trend “svež na zahtev” je vezan za proizvode koje potrošači peku sami od smrznutog testa ili one koje treba samo zagrejati kako bi bili potpuno pečeni. Ovo je jednostavno, praktično i pruža zadovoljstvo svežih pekarskih proizvoda u bilo koje vreme. Tipični primeri ovog trenda su kroasani, pice, hleb sa belim lukom, itd. Ovi proizvodi olakšavaju život potrošačima koji žele da ubrzaju process pripreme hrane prepuštajući veći deo pripremne faze velikim proizvođačima ili zanatlijama iz kraja, a u isto vreme oni omogućavaju potrošačima da preuzmu kontrolu nad procesom pečenja i maksimalno iskoriste aspekt svežine.

Svežina pekarskih proizvoda ostaje izuzetno važna potrošačima koji su u 2022. kupovali online više nego pre pandemije (što je 58% potrošača globalno). Da bi bili privlačni za online kupce, pekarski proizvodi takođe moraju da izgledaju privlačno. Usmeravanje posebne pažnje na pakovanje i izgled će pospešiti online prodaju, jer se 59% ispitanika slaže da sjajan izgled poboljšava percepciju ukusa.

Da biste bili uspešni u 2023. fokusirajte se na svežinu svojih pekarskih proizvoda i razmislite o tome da iskoristite tržište pogodnosti nudeći svoje pekarske proizvode koji se lako mogu pripremiti ili završiti kod kuće.

Želite da saznate više?

Pogledajte naša druga predviđanja trendova u svetu čokolade i poslastičarstva.

Related Articles

Market insights

Market insights

We combine more than a century of expertise with the very latest innovation and trends, to make the future of food a reality today.

Taste Tomorrow

Taste Tomorrow

Discover new business opportunities with the latest global and local trends that Taste Tomorrow offers.

Sensobus

Sensobus

Test new products, pricing, marketing and communication concepts by finding out your consumer’s preferences.

Can indulgence and health truly be companions?

Can indulgence and health truly be companions?

Health is the trend that’s affecting most businesses in the global food industry. What does it mean for sweet treats and chocolate producers?