Najnoviji trendovi u pekarstvu za 2026. godinu

Foodstep
Artisans
Blog
Taste Tomorrow
Retail
Industry
Bakery
Trend
Trend Updates

6 nov 2025

Šta će ljubitelji pekarskih proizvoda preferirati u 2026. godini? Koji trendovi će oblikovati svet pekarstva? Na sva ova pitanja imamo odgovore – i to direktno od potrošača!

Zahvaljujući istraživanju Taste Tomorrow, koje je obuhvatilo više od 23.000 potrošača iz 56 zemalja, otkrivamo najnovije globalne pekarske trendove.

Kombinacijom različitih vrsta anketa, semantičkih AI analiza i drugih alata, saznajemo kakve želje, očekivanja i navike potrošača će oblikovati svet pekarstva u 2026. godini.

Glavni trendovi u svetu pekarstva za 2026. godinu:

  • Visok sadržaj proteina

  • Različite kombinacije tekstura i žitarica

  • Upotreba kiselih testa

Visok sadržaj proteina

Istraživanje pokazuje da čak 67% potrošača bira hranu prema njenim nutritivnim svojstvima, a sastojak koji je trenutno najtraženiji je protein.

Potrošači više ne traže protein samo u proteinskim pločicama i šejkovima, već sada biraju i namirnice poput - hleba, kolača, pa čak i poslastica, koje su bogate proteinima. Ova promena u potrošačkim navikama pokazuje da pekarski proizvodi treba da budu nutritivno bogati, da podržavaju zdrav i aktivan način života, a ne samo da budu ukusna poslastica ili pak jednostavan i lak izbor za "brzi" doručak.

Popularnost ove teme potvrđuju i rezultati istraživanja online razgovora i pretraga na internetu potrošača. Očekuje se da će interesovanje za pekarskim proizvodima bogatim proteinima, u 2026. godini, porasti za 17%. Danas čak 29% kupaca širom sveta proverava sadržaj proteina na ambalaži, dok je u APAC regionu taj procenat 40%, a u Severnoj Americi 30%.

Protein je postao četvrta najtraženija nutritivna karakteristika, odmah iza šećera, kalorija i masti. Posebno je zapažen rast online pretraga za “high-protein, low-carb bread” (srp: hleb sa više proteina, a manje ugljenih hidrata) koji je skočio za 282%, dok su pretrage za “high-protein, low-carb desserts” (srp: poslastice sa više proteina, a manje ugljenih hidrata) porasle neverovatnih 7.800% u poslednjih godinu dana.

Danas uživanje u hrani i nutritivna vrednost nisu dve suprotnosti, već trendovi za koji se očekuje da idu zajedno "ruku pod ruku". Potrošači sve češće biraju slatke pekarske proizvode ne samo kao poslastice, već i kao potencijalni izvor proteina i drugih nutritijenata. Ideja da kolač ili pecivo istovremeno zadovoljava želju za slatkim i doprinosi zdravijoj ishrani više nije dodatni benefit već je postao standard.

Nesumnjivo, porast svesti o upotrebi GLP-1 lekova ( medikamenti koji regulišu nivo šećera u krvi i apetit), poput Ozempica – koji se često povezuju sa gubitkom telesne mase, ali i potencijalnim gubitkom mišićne mase – naveo je mnoge da više pažnje posvete unosu proteina i konzumiranju veganske i vegeterijanske hrane.

KOMBINACIJA TEKSTURA

Pekarski proizvodi koji kombinuju različite teksture sve više osvajaju pažnju potrošača. Zamislite kombinaciju hrskavog i mekanog, ili pak lisnatog testo sa bogatim kremastim filom.  Istraživanja pokazuju da za čak 71% potrošača tekstura je presudni faktor užitka u jelu, a čak  67% potrošača voli da isproba nove ukuse i teksture.

Želite da znate koja tekstura je trenutno najpopularnija? Istraživanja pokazuju da potrošači ne mogu odoleti hrskavim teksturama, koja je postala najtraženija u svetu pekarstva i poslastičarstva. Predviđa se da će do 2026. godine online razgovori o hrskavim teksturama porasti za 19%, dok je ovaj trend u 2025. godini zabeležio rasta od 15%.

Kolač pod nazivom „Mookie“ iz australijske pekare La Bomb Cookies, kombinuje meku unutrašnjost sa hrskavim ivicama kolača i komadićima različitih čokolada, poput Kinder čokolade ili Mars Bara sa M&M's bombonicama - za kremasti i hrskavi užitak.

Potrošači znaju da će im poznati ukusi prijati, ali pravi šarm ovih poslastica leži u senzacionalnom iskustvu svakog zalogaja.

Jedan od primera je lisnato pecivo pod nazivom "Ube Mochicro" iz porodične pekare The French Spot u San Francisku. Lisnati i hrskavi kroasan prekriven je prelivom i posut kokosom, dok unutrašnjost krije slatki mochi fil sa slatkim i orašastim ukusom.

KISELA TESTA

Taste Tomorrow istraživanje već godinama izdvaja kisela testa kao vodeći trend, a najnoviji podaci potvrđuju da njihova popularnost i dalje raste. Pretrage  „sourdough/kisela testa u mom kraju“ porasle su za 178% u drugom kvartalu 2025. godine, što pokazuje duboko i sve veće interesovanje potrošača.

Prema našim istraživanjima, 58% potrošača veruje da kiselo testo čini hleb zdravijim, a 70% njih smatra da poboljšava ukus

Hleb od kiselog testa se ponovo vraća na velika vrata, nakon što je superzvezda Taylor Swift otkrila, u podkastu New Heights, da je veliki ljubitelj kiselog testa. Naime, u želji da pripremi obroke na što zdraviji način, eksperimentisala je sa hlebom od kiselog testa, cimetom i dodacima za kolače. Njena omiljena poslastica, hleb od kiselog testa sa borovnicama i limunom postao je pravi hit na društvenim mrežama, što dodatno potvrđujući poziciju kiselog testa kao vodećeg trenda u inovacijama pekarstva.

Pored velike potražnje za hlebovima od kiselog testa, potrošači su u potrazi i za pecivima, kolačima i drugim proizvode od kiselog testa, što se jasno vidi iz sve većeg interesovanja za ovim proizvodima.

  • Fokača od kiselog testa +141%

  • Starter za hleb od kiselog testa sa cimetom i grožđem +115% 

  • Krofne od kiselog testa +172%

Sve veću popularnost kiselog testa među potrošačima potvrđuju i sledeći rezultati:

  • Porast kupovine proizvoda, čak 31%, sa oznakom „od kiselog testa“ među najnovijim pekarskim proizvodima.

  • Najizraženiji rast je u Južnoj Americi (+118%), zatim u Evropi (+28%), i na Bliskom istoku i u Africi (+9%).

  • Predviđa se dodatni rast od 33% u 2026., što potvrđuje da kiselo testo i dalje oblikuje budućnost pekarstva.


Kiselo testo sve češće važi za sastojak koji ima pozitivan efekat na opšte zdravlje, zbog čega slani i slatki pekarski proizvodi koji ga sadrže, postaju zanimljivi potrošačima. Njegovo pozitivno dejstvo na zdravlje creva posebno privlači pažnju – što se jasno vidi iz porasta od 99% u online pretragama pojma „uticaj kiselog testa na zdravlje crva“. Ovi benefiti omogućavaju potrošačima da se počaste bez griže savesti.

Saznajte više o ostalim trendovima 

Zahvaljujući rezultatima našeg istraživanja Taste Tomorrow, u narednim danima predstavićemo vam najnovije trendove u pekarstvu i poslastičarstvu za 2026. godinu.

Slične teme
Viralne teksture u industriji pekarstva, poslastičarstva i čokolade
Otkrijte viralne teksture koje osvajaju svet pekarstva, poslastičarstva i čokolade – od japanskog močija, preko hrskavog kadaifa, do kremastih karamel punjenja.
Popularni zdravi sastojci za pekarstvo i poslastičarstvo
Otkrijte 7 popularnih zdravih sastojaka koji kombinuju uživanje i dobrobit. Zob, urme i kakao trenutno pokreću inovacije u pekarstvu i poslastičarstvu.