Najnoviji trendovi u industriji čokolade za 2025. godinu

10 dec 2024

Održiva poljoprivreda, posni proizvodi, moćni dodaci čokoladi i nutritivni balans 

Blog
Taste Tomorrow
Retail
Cross-category
Patisserie
Trend Updates
Artisans
Chocolate
Vesti
Foodservice
Industry
Bakery
Trend
Čokolada

Privucite potrošače koristeći četiri glavna trenda u industriji čokolade za 2025. godinu. Od rasta održive poljoprivrede i inovacija zasnovanih na biljnim proizvodima do upotrebe posebnih dodataka i težnje za nutritivnom ravnotežom, ovi trendovi, zasnovani na globalnom praćenju potrošača putem interneta, oblikovaće budućnost industrije čokolade. Poslastičari, marketinški stručnjaci u konditorskoj industriji i stručnjaci za istraživanje i razvoj mogu iskoristiti ove trendove u svoju korist.

1.      Održiva poljoprivreda

Prehrambena industrija značajno utiče na klimatske promene, pa je njena uloga u ublažavanju ovih efekata veoma važna. Potrošači postaju svesni toga, što dovodi do veće potražnje proizvoda  proizvedenih putem održivih poljoprivrednih praksi. To uključuje sledeće metode: vertikalni uzgoj, korišćenje lokalno proizvedenih namirnica, regenerativnu poljoprivredu, hidroponski uzgoj, pa čak i najsavremenije tehnike poput precizne fermentacije. Potrošači prepoznaju i cene ove inovativne pristupe jer smanjuju loš uticaj na životnu sredinu.

Potrošači širom sveta sve češće online pretražuju i diskutuju o održivo proizvedenoj hrani. Najveće interesovanje zabeleženo je na kineskom i engleskom govornom području. Očekujemo da će trend održive poljoprivrede u ovim regionima dostići vrhunac u 2025. godini, sa predviđenim stopama rasta od 25% i 11%. Regulative poput Evropskog zelenog dogovora i Uredbe o proizvodima bez sečenja šuma (The Regulation on Deforestation Free Products - EUDR) dodatno podstiču prelazak na sastojke proizvedene na održiv način.

Potrošači su svesni izazova proizvodnje i nabavke sastojaka, posebno kada je reč o proizvodima od čokolade. Zbog toga je neophodna maksimalna transparentnost. Uverite potrošače da vaši proizvodi sadrže etički proizveden kakao sa farmi koje posluju na ekološki prihvatljiv način. Korišćenjem oznaka i sertifikata možete pokazati ljudima da vaši proizvodi obogaćeni čokoladom ili sastojcima na bazi kakaa dolaze iz održivih izvora. Jednako je važno pričati o poljoprivrednicima i njihovim zajednicama koje uzgajaju kakao zrna, prikazujući njihove održive prakse. Ovo ne samo da povećava transparentnost, već daje i autentičnost vašem brendu.

2.      Posni proizvodi

Ishrana zasnovana na proizvodima na biljnoj bazi postala je uobičajena, što dovodi do kontinuiranog sveopšteg interesovanja za posnu čokoladu. U zemljama gde se govore kineski i italijanski jezik, predviđamo značajan rast potražnje u 2025. godini. Kako veganska i fleksitarijanska ishrana postaju sve prihvaćenije, zahtevi potrošača za grickalicama i poslasticama sa čokoladom na biljnoj bazi postaju veći. Očekuje se, ne samo široka dostupnost biljnih opcija, već i da veganski proizvodi budu jednako ukusni kao i oni životinjskog porekla.

Kompromis između kvaliteta ili uživanja nije opcija. Međutim, razlozi zašto potrošači žele posnu čokoladu prevazilaze samo ukus. Mnogi potrošači biraju vegansku ili fleksitarijansku ishranu iz ekoloških i zdravstvenih razloga, pa je od velikog značaja da poslastice sa posnom čokoladom budu napravljene od održivih i hranljivih sastojaka. Prilikom kreiranja posnih čokoladnih poslastica, fokusirajte se, ne samo na to da su sastojci koje koristite na biljnoj bazi, već i na to da su održivog porekla i visoke nutritivne vrednosti.

Belgijski brend čokolade Neuhaus predstavio je veganski poklon-paket sa čokoladicama sa ukusima ganaš juzu đumbira, ganaš earl grey, karamele sa pekan orasima i karamele sa kafom. Na prednjoj strani pakovanja, osim što navode da su praline veganske, ističu i činjenice poput „100% kakao iz održive proizvodnje“, „bez palminog ulja“ i „sastojci prirodnog porekla“, osiguravajući da potrošači znaju da su ove poslastice ekološki prihvatljive.

U 2025. godini, ponuda samo jedne veganske opcije čokolade neće biti dovoljna. Proširite ponudu posnih čokoladnih proizvoda eksperimentisanjem sa sastojcima kao što su: orašasti plodovi, pirinač, kokos i ovas. Ovi sastojci su poznati po tome što su zdravi, održivi i ukusni, što vam omogućava da razvijete raznovrsnu ponudu čokoladnih proizvoda na biljnoj bazi koji odgovaraju promenljivim željama potrošača.

  3.      Moćni dodaci čokoladi

Da li ste znali da većina potrošača širom sveta misli da biljni dodaci čine čokoladu zdravijom? To smatra 68% ispitanika u našoj globalnoj anketi, koja je obuhvatila 20.000 ispitanika. Iako se čokolada već smatra zdravom poslasticom, potrošači sada žele čokoladu sa hranljivim sastojcima. Ova praksa, poznata kao "kombinovanje benefita", postaje sve popularnija.

Komad tamne čokolade je dobar, ali tamna čokolada obogaćena moćnim dodacima poput orašastih plodova, voća, semenki i adaptogena je još bolja. Ovaj trend je već veoma prisutan u zemljama gde se govore japanski, španski, portugalski i italijanski jezik. Prema našem istraživanju, tokom 2025. godine interesovanje potrošača za ove sastojke će rasti u frankofonim zemljama, dok će u Kini doživeti nagli porast sa predviđenim rastom od 21%.

Obogatite svoju čokoladu i proizvode na bazi čokolade funkcionalnim i zdravim dodacima kako biste ih učinili još privlačnijim. Važan savet: fokusirajte se na to da sastojci ne budu samo atraktivni, već i nutritivno bogati. Popularni zdravstveni ciljevi uključuju povećanje nivoa energije, smanjenje stresa, poboljšanje kognitivnih funkcija i jačanje imuniteta. Inspiraciju možete pronaći u različitim čokoladnim brendovima na tržištu. Neki čokoladni proizvodi sa dodacima mogu pomoći pri ublažavanju menstrualnih tegoba ili dati koži sjajan izgled. Popularni dodaci čokoladnim proizvodima su, na primer, kurkuma zbog njenih antiinflamatornih svojstava ili spirulina zbog njenog efekta na povećanje energije.

4.     Nutritivni balans

Tokom proteklih 12 meseci, zabeleženo je preko 1,2 miliona online razgovora i pretraga u vezi sa konditorskim i čokoladnim proizvodima sa uravnoteženim sadržajem makronutrijenata. Prema našem kontinuiranom istraživanju potrošača, nutritivna ravnoteža je jedan od najčešće pominjanih trendova u industriji čokolade. Očekuje se dalji stabilan rast ovog trenda u 2025. godini u zemljama gde se govore engleski, italijanski i francuski jezik. Istovremeno, predviđa se nagli rast interesovanja u regionima gde se govore kineski (30%) i španski jezik (28%).

Šta potrošači žele od nutritivno izbalansiranih čokoladnih poslastica? Dve važne stvari su smanjen sadržaj šećera i povećana nutritivna vrednost uz moćne dodatke. Pored toga, uvođenje zdravih masti i povećan sadržaj vlakana su takođe veoma bitni za potrošače.

Ljudi traže prehrambene proizvode koji se uklapaju u uravnoteženu ishranu, a da pritom pružaju uživanje i zadovoljstvo. Lansiranje Snickers čokoladice sa visokim sadržajem proteina i niskim sadržajem šećera, je odličan primer ovog trenda. Potrošači širom sveta žele proizvode sa zdravim ili zdravijim sastojcima, bez kompromisa po pitanju ukusa i teksture. Iskoristite ove strategije kako bi vaši slatki proizvodi ispunili zahteve potrošača:

  • Smanjite sadržaj šećera.

  • Uključite zdrave masti, kao što su one iz orašastih plodova (lešnici, bademi, orasi) i semenki (bundeve, lana).

  • Napravite čokoladne grickalice bogate vlaknima koje su zdrave za stomak i pomažu u regulaciji nivoa šećera u krvi.

  • Učinite svoju čokoladu privlačnom za svakodnevnu konzumaciju – ili još bolje: korisnom kada se svakodnevno konzumira.

  • Proširite svoju ponudu proizvoda kako biste zadovoljili specifične prehrambene potrebe potrošača, poput opcija bez glutena, orašastih plodova, mlečnih i posnih proizvoda.

Prognoza trendova zasnovana na kontinuiranom praćenju potrošača

Više od decenije, Taste Tomorrow, putem globalnog istraživanja, osnažuje profesionalce u pekarskoj, poslastičarskoj i industriji čokolade predviđanjem potrošačkih potreba. Za predviđanje trendova za 2025. godinu analiziraju se online podaci o tendencijama potrošača, uz korišćenje napredne semantičke AI tehnologije. Pratimo pretrage i online razgovore o hlebu, pecivima, kolačima i čokoladnim proizvodima na sedam jezika, u više od 50 zemalja. Ovi podaci se zatim kombinuju sa uvidima iz najveće globalne ankete potrošača u industriji, pružajući sveobuhvatnu globalnu perspektivu o trenutnom i budućem stanju prehrambene industrije

Otkrijte najnovije trendove za 2025. u poslastičarstvu i pekarskoj industriji

Saznajte kakve kolače, fine poslastice i čokolade potrošači žele u 2025. godini. U našem pregledu top trendova u poslastičarstvu i pekarskoj industiji za 2025. uočićete veliki interes za moćne dodatke i kreacije inspirisane tehnologijom

Related Articles