Pet vodećih trendova u oblasti hrane

Potrošači žude za impresivnim klasicima, opcijama na biljnoj bazi, zdravim sastojcima i inovacijama sa kiselim testom.

10 jul 2023

Blog
Taste Tomorrow

Kada ste poslednji put videli izlog pun gurmanskih kolačića pastelnih boja posutih šarenim mrvicama? Sigurno je prošlo puno vremena od tada. Danas trendovi u oblasti hrane prestižu jedan drugog brzinom munje. Zbog toga mi u Puratosu pomažemo pekarima, poslastičarima i čokolaterima da budu u trendu i osete puls klijenata, sa našom Taste Tomorrow istraživačkom platformom. 

Naša najnovija istraživanja pokazuju da ukoliko želite da se istaknete, morate da uzmete u obzir ovih pet ključnih trendova za 2023 i nadalje:

• Klasici za sva vremena 

• Pomeranja ka zdravijoj ishrani 

• Ponuda na biljnoj bazi 

• Kiselo testo 

• Funkcionalna hrana 

• Vizualna prijemčivost hrane

Kreirali smo ovu listu koristeći intenzivno, kontinuirano AI istraživanje, upotrebivši našu tehnologiju za semantičku analizu u kombinaciji sa globalnim ispitivanjem potrošača i znanjem naših eksperata za univerzalne trendove u ponašanju potrošača. „Ono što je jedinstveno i izdvaja istraživanje Taste Tomorrow od drugih, je neprekidno praćenje online medijskog prostora“, kaže stručnjak za uvid u ponašanje potrošača, Nanno Palte.

 „S obzirom na to da 54% ljudi provede dnevno u proseku dva i po sata na internetu, ovi podaci pružaju stabilnu osnovu za predviđanje trendova,“ objašnjava Palte. „Pratimo razgovore i pretrage potrošača na devet jezika. Ovi podaci nam pokazuju stavove ispitanika od reči do reči, ključne promene i nadolazeće signale. U cilju identifikacije trendova koristimo socijalne i pretraživačke alate, kao što je intezivna AI analitika, da bismo pronašli i uporedili globalni sadržaj, na preko 100 miliona spominjanja na društvenim mrežama.“ 

Kvantitativno istraživanje je urađeno kroz anketu Bakery Bites. „Intervjuisali smo više od 20.000 potrošača pekarskih, poslastičarskih i čokoladnih proizvoda u pedeset zemalja,“ objašnjava Palte. „Pitali smo potrošače o njihovim stavovima, izborima i ukusima, kako bismo saznali globalne perspektive industije hrane danas i u kojim pravcima će se one kretati sutra.“ Stoga, samo napred, iskoristite naša saznanja kako biste napredovali! Ovo su najvažniji potrošački trendovi u ovom trenutku, zasnovani na našim pouzdanim podacima o online konverzacijama i pominjanima.

KLASICI ZA SVA VREMENA

Poznate poslastice su ultimativni ugođaj

U Evropi je trend „Klasici za sva vremena“ inspirisao najviše online diskusija tokom prošle godine. Ovi tradicionalni, autentični recepti su bili u top tri trenda na Bliskom istoku, Južnoj i Severnoj Americi, Aziji i na Karibima. Takođe smo u 2022. bili svedoci uvršćivanja klasičnog francuskog bageta na Uneskovu listu nematerijalne kulturne baštine.

Sa klasicima ne možete da pogrešite. Ljudi vole izvesnost u tome što znaju šta da očekuju i u tome što će ta očekivanja biti savršeno ispunjena. Ali, idu i korak dalje, aktivno tražeći hranu koja će probuditi uspomene iz detinjstva i podsetiti ih na tradicionalna porodična okupljanja. Ovi stari recepti nisu vezani samo za ukus, već i za povezivanje ljudi i stvaranje kućne atmosfere. Grickalice iz detinjstva i poslastice baš onakve kakve je pravila baka, imaju nezamenjivo mesto u srcima potrošača i mogu da izazovu osećaj sreće kao ni jedna druga hrana.

Kako možete da iskoristite ovu nostalgiju? Pored toga što ćete se odlučiti za klasične recepte, koristite pakovanja koja će probuditi sećanja na davno prošle dane. Nekoliko brendova hrane je vratilo stil stare škole, kako bi izazvali osećaj nostalgije kod svojih potrošača. Primer koji se ističe je retro rebrending Burger Kinga. Kreativno opisivanje je još jedan efektivan način da se iskoristi nostalgija u prodaji hrane.

Otkrijte kako možete da profitirate od ovog trenda nudeći klasične recepte poput Domaćih krofni ili Doboš torte .

POMERANJA KA ZDRAVIJOJ ISHRANI - PONUDA NA BILJNOJ BAZI

Budućnost ishrane je na biljnoj bazi, bez kompromisa u ukusu

Kao rezultat vidljivih klimatskih promena imamo potrošače koji žele da žive zdravo i u skladu sa prirodom. Ovo se odnosi i na izbor životnih stilova na biljnoj bazi, kako bi se smanjio negativni uticaj na životnu sredinu. Ovaj stav daje veganima, vegetarijancima i onima koji samo ponekad jedu meso, osećaje ponosa i razvijene društvene svesti, koje uspešni brendovi mudro koriste.

Sa razvojem ovog trenda potrošači počinju da žele više od moralne satisfakcije. Žele kvalitet i ukus, uživaju u otkrivanju novih brendova, grickalica i koncepata i nisu raspoloženi za kompromise. Sve je veća potreba za kreiranjem najboljih veganskih proizvoda.

Na sreću, mogućnost za napredak je izuzetno velika. Ima puno prostora za kompanije da razviju nove i inovativne ponude na biljnoj bazi, koje će ujedno ispuniti želje kupaca i ostati verne njihovim vrednostima. Sa izuzetkom Azije i Kariba, potrošači širom sveta su uvrstili hranu na biljnoj bazi u najdiskutovanije teme o hrani u 2022.

Da li želite parče ovog kolača na biljnoj bazi? Najtraženji veganski proizvodi su replike tradicionalnih jela, posebno onih vezanih za određene praznike i sezone. Ovi potrošači imaju averziju prema prerađevinama i biraju manje poznate sastojke i alternative za meso i mlečne proizvode. Pojavljuju se i posebne poslastice na biljnoj bazi, koje nude mogućnosti u poslastičarstvu i čokolaterstvu kroz veganski mus tart, na primer.

Isprobajte našu Easy Vegan smešu za krofne ili recept za sjajni Nugat Vegan kolač

KISELO TESTO

I ukusno i zdravo

Stara veština fementacije kiselog testa doživljava procvat. Ova tema je prepravila internet u 2020. i još je aktuelna. Uzrok ovoga su mnoge dobre strane kiselog testa, jedinstvenost ukusa i kako neki potrošači ističu, superiornost nad kvasnim hlebom. Fermentacija takođe čini finalni proizvod lakšim za varenje, što je velika prednost, posebno danas kada se sve veći broj potrošača okreće zdravijem životu.

Online objavljivanje kupljenih ili lično napravljenih proizvoda od kiselog testa je takođe način da se pokaže status i superiornost ukusa. Kiselo testo se smatra za hranu najboljeg kvaliteta, što ga je dovelo do ekspanzije i van kategorije hleba, u sektore peciva i poslastičarstva.

Kiselo testo se danas koristi za kroasane, bagel pecivo, krofne i razne druge proizvode. Čak i klasična hrana, kao što su pica ili hamburgeri, doživljavaju transformaciju sa kiselim testom. U Francuskoj se, na primer, zemičke od kiselog testa smatraju za zdrav hleb za burgere. Tako da ako radite u Severnoj Americi, Evropi, Okeaniji ili na Bliskom istoku, gde kiselo testo postaje veoma popularno, pokušajte da eksperimentišete sa vašim novim proizvodima. U Africi je kiselo testo bilo u prvih pet tema prošle godine, tako da tržište ima veliki potencijal.

Zakoračite u svet kiselog testa i isporobajte smeše na bazi kiselog testa Sapore!

FUNKCIONALNA HRANA

Jelom ka zdravlju i blagostanju

Stare izreke poput one „Svako jutro jedno jaje, organizmu snagu daje“ ne prolaze kod današnjih potrošača. Njihov pristup zdravlju je mnogo ozbiljniji i promišljeniji. Oni tačno znaju šta su omega-3 masne kiseline, kako da održavaju nivo šećera u krvi i koji su najzdraviji satojci koje treba tražiti u proteinskoj pločici. Kako ljudi sve više shvataju blisku vezu između ishrane i zdravlja, tako i funkcionalna hrana sa specifičnim fizičkim i psihičkim zdravstvenim prednostima postaje sve popularnija.

Dve najvažnije uočene zdravstvene prednosti uravnotežene ishrane su one koje utiču na imuni sistem i pravilan rad stomaka. Neki ljudi svakodnevno uzimaju đumbir u nadi da će ojačati svoj imunitet, dok mnogi roditelji žele da kupuju proizvode koji bi mogli da zaštite njihovu decu od bolesti. Sastojci kao što su kurkuma i citrusno voće se smatraju veoma korisnim za imuni sistem, a u našim industrijama ih je lako dodati u proizvode.

Trendovi zdravije ishrane otvaraju nove mogućnosti za pekare i poslastičare. Zajedno sa fermentisanim proizvodima poput kombuhe, kefira i kimčija, vlakna su hrana pogodna za varenje. Odlučite se za integralno zrno kad god je to moguće i ne zaboravite da istaknete zdravstvene prednosti svojih proizvoda.

 

Prošlog leta smo predvideli da će 2023. biti godina hrane za dobro raspoloženje. Čokolada se, na primer, povezuje sa višim nivoima endorfina i fizičkim zdravljem. U Kini je popularan funkcionalni prehrambeni proizvod i može biti obogaćena gama-aminobuternom kiselinom (GABA), koja ima efekat smanjenja anksioznosti. Slatke poslastice dominiraju kategorijom hrane za dobro raspoloženje, jer kombinuju uživanje i prijatan ukus sa oslobađanjem endorfina.

Ova funkcionalna hrana dobija na zamahu, posebno u Aziji i na Karibima. Ona može pružiti i druge zdravstvene prednosti, kao što su poboljšana funkcija mozga i antiinflamatorni efekat. Hrana bogata mikronutrijentima takođe pruža dodatni podsticaj za zdravlje. Možete da udovoljite svojim potrošačima tako što ćete uključiti multifunkcionalne sastojke u proizvode i eksplicitno naglasiti njihove prednosti, kao što su borovnice koje pomažu varenje i poboljšavaju mentalno zdravlje.

VIZUALNA PRIJEMČIVOST HRANE

Prvi zalogaj se jede očima

Hrana koja dobro izgleda se doživljava kao ukusnija. Važno je shvatiti emocionalni aspekt vizuelne privlačnosti. U ovo doba društvenih medija, estetski privlačna hrana je svuda.

I potrošači i brendovi koriste besprekorno ukrašene kolače, lude kreacije od čokolade i lepo pečen hleb kao način promocije svojih online profila. Bez obzira na to da li su je sami napravili ili ne, deljenje lepe hrane online donosi osećaj ponosa, pružajući emocionalni podsticaj.

Atraktivna hrana nas čini srećnim, baš kao što to mogu lepi pejzaži ili umetnička dela. Kao što se nikada ne umorimo od gledanja zalaska sunca, tako nikada nećemo prestati da uživamo u prelepim kolačima, čokoladama i pecivima. Ručno umešena vekna ili kolačić sa šarenim mrvicama mogu biti način bekstva od svakodnevice.

Zato nastavite da se fokusirate na estetiku proizvoda i odlučite se za sastojke koji utiču na to, kao što su jestivo zlato, suve latice cveća ili jednostavno posipanje semenkama. Ali nemojte preterivati sa čudnim oblicima, bojama i ukrasima, najbolje izgleda ona hrana koja ima pravi balans novog i poznatog.

Privucite svoje kupce atraktivnim izgledom svojih proizvoda, a inspiraciju potražite na našim Instagram profilima Puratos i Belcolade.

OTKRIJTE KOJI TRENDOVI NAJBRŽE RASTU I OPADAJU U PEKARSTVU, POSLASTIČARSTVU I ČOKOLATERSTVU

Koji su prehrambeni trendovi za koje potrošači dobijaju ili gube interes? Na osnovu naše semantičke veštačke inteligencije napravili smo listu pekarskih, poslastičarskih i čokoladnih trendova koji se menjaju. Obratita pažnju na ove.

TASTE TOMORROW

Taste Tomorrov je najveći svetski ekosistem za razumevanje potrošača u pekarstvu, poslastičarstvu i čokolaterstvu. Praćenjem lokalnog i globalnog ponašanja potrošača, stavova i izbora, pruža nam vredne, detaljne uvide. U mogućnosti smo da koristimo ove uvide da pratimo evoluciju trendova i otkrivamo nove, pomažući vam da ostanete povezani sa svojim potrošačima i otkrijete nove mogućnosti.