24 okt 2023
Ono što je započelo kao borba protiv surovosti nad životinjama, preraslo je u revoluciju u oblasti hrane. Potrošači prave izbore koji su dobri i za njih i za planetu. Povezuju hranu na biljnoj bazi sa zdravljem ali i sa održivošću, usled čega alternativna biljna hrana postaje njihov prvi izbor.
70% potrošača se slaže da ishrana zasnovana na biljnoj bazi ima pozitivan uticaj na okolinu. Motivacija potrošača nije toliko nesebična, jer se 58% njih slaže da je ovakav način ishrane zdraviji od ishrane zasnovane na životinjskim proizvodima.
Dakle, da li je izbor ovakve ishrane stvarno zdraviji? Zdravlje jeste jedan od osnovnih razloga zbog kog potrošači biraju hranu na biljnoj bazi. U nekim zemljana ove promene se tek polako pojavljuju, dok u drugim ovaj trend brzo raste. Za sada su dokazi o benefitima dugotrajne veganske ili vegetarijanske ishrane nepotpuni. Nagli zaokret sa ishrane koja uključuje životinjske proizvode na isključivo biljnu hranu, ne znači nužno zdravu ishranu. Sa druge strane, izbor balansiranih jela zasnovanih na biljnoj bazi je dobar korak za zdraviji život. Na stotine studija je pokazalo da je povećani unos biljne hrane, kao što su integralne žitarice, mahunarke, voće i povrće, povezan sa manjim rizikom od srčanih oboljenja, dijabetesa tipa 2, gojaznosti i drugih bolesti.
70% potrošača se slaže da ishrana zasnovana na biljnoj bazi ima pozitivan uticaj na okolinu
58% smatra da je ishrana zasnovana na biljnoj bazi zdravija od ishrane koja uključuje namirnice životinjskog porekla.
Hrana na biljnoj bazi puni rafove prodavnica. Kada pogledate zahteve kupaca, to nije nikakvo iznenađenje. Prema rezultatima našeg ispitivanja koje je uključivalo preko 40.000 potrošača širom sveta, jedna od tri osobe kupi veganski proizvod svake nedelje. Vidimo da je ovaj trend najjači u Južnoj Americi, gde 34% potrošača kupuje biljne proizvode na nedeljnoj bazi. Azija i Pacifik i Evropa su na drugom i trećem mestu, sa 29% i 28% kupaca koji biraju veganske opcije. U Severnoj Americi interesovanje za biljnu ishranu je i dalje znatno niže, sa samo 20% onih koji kupuju biljne proizvode na nedeljnom nivou.
Potrošači osećaju potrebu za promenom! Deo našeg uvek aktivnog Taste Tomorrow ispitivanja potrošača, je i praćenje online konverzacija širom sveta. Vidimo da je ishrana na biljnoj bazi jedan od najvećih trendova u razgovorima i da konstantno napreduje!
Predstavljanje novih proizvoda na biljnoj bazi u pekarstvu i poslastičarstvu konstantno raste. Ovaj rast je uslovljen potražnjom, ali i samom činjenicom da je značajno povećan broj novih proizvoda na tržištu koji se reklamiraju kao biljni. Ako pogledamo broj novih proizvoda na biljnoj bazi u pekarstvu i poslastičarstvu u poslednje tri godine, vidimo da su peciva i slatkiši najbrže rastuća podkategorija sa rastom od 61% godišnje, mešavine i proizvodi za pekarstvo beleže rast od 60%, dok su keksići i kolačići zabeležili neverovatan rast od 43%.
Naći zamenu za puter, jaja i mleko u pekarstvu i poslastičarstvu može da deluje jako teško. Ovo su osnovni sastojci pri pravljenju poslastica, koji pomažu da se dobije željena struktura i tekstura finalnog proizvoda. Mi u Puratosu verujemo da ponuda na biljnoj bazi ne treba da bude izazov.
Znamo da ponudom veganskih proizvoda ili alternative na biljnoj bazi možete da proširite bazu kupaca i zadovoljite potrebe vegana, vegetarijanaca i onih koji poste. Kako bismo Vam pomogli da počnete, sakupili smo naše najbolje posne recepte za pekarske, poslastičarske i čokoladne proizvode.