Trendovi u čokolaterstvu za 2023

9 mar 2023

Blog
Taste Tomorrow
Taste Tomorrow

POTROŠAČI OD ČOKOLADE ŽELE VIŠE OD SLATKOĆE  

Taste Tomorrow je najveći svetski ekosistem za razumevanje potrošača u poslastičarstvu, pekarstvu i sektoru čokolade. Konstantno i kontinuirano praćenje ponašanja potrošača na lokalnom i globalnom nivou nam pruža vredne dubinske uvide. Ove uvide koristimo da pratimo razvoj i otkrivanje novih trendova. Kako to vama može pomoći? Otkrijete ovde

U ovom članku otkrivamo tri ključna trenda u oblasti čokolaterstva koji su  ključni u 2023.

Nemojte propustiti najnovije trendove u oblasti pekarstva i poslastičarstva.

2022

 

Kako bismo pratili i merili promene u ponašanju i stavovima korisnika u svetlu trenutne ekonomske i političke situacije, kroz Taste Tomorrow kontinuirano intervjuišemo potrošače širom sveta. Naši najnoviji rezultati pokazuju da je hrana u prve tri kategorije za koje su potrošači najzabrinutiji zbog rasta cena. Zanimiljiva je činjenica da samo 24% potrošača pokušava da uštedi kupijući manje čokolade, pralina i ostalih čokoladnih proizvoda, što je najniži broj u kategoriji “slatkog”. Štedi se više na dezertima i sladoledu (25%), bombonama (27%), tortama i ostalim poslastičarskim proizvodima (29%).

Uprkos sveprisutnoj zabrinutosti zbog uticaja ukupne tržišne situacije na rashode domaćinstva, 45% potrošača nije raspoloženo da kupuje najjeftinije čokolade, već nastavlja da kupuje proizvode visokog kaliteta, proizvode kojima veruje. 

Otkrijte tri najbitnija trenda do kojih smo došli kroz najnovijeTaste Tomorrow istraživanje, koji  oblikuju  čokoladnu industriju u 2023.

1. TRANSPARENTNOST I SVESNA POTROŠNJA

Svet čokolade se konstatno drži na oku, pošto sve veći broj potrošača uviđa da pojednine plantaže ne rade na održiv način i ne poštuju prava radnika. Brendovi iz različitih zemalja koji rade na održiv i transparentan način, imaju značajan rast poslednjih godina i to je pomoglo povećanju svesti o poreklu kakaoa. Potrošači cene održive brendove i Fair Trade inicijative.

Organski proizvedena čokolada pruža veće uživanje u čokoladi. Interesovanje za prirodnu i organsku hranu je ostalo relativno stabilno, povećalo se tokom 2022. godine i dalje raste u 2023. Prirodno zadržava oreol zdravlja, što čini proizvode od čokolade dozvoljenim i shvaćenim kao dobrim za zdravlje.

Bezbrižno uživanje je moguće ukoliko majstori čokolade uspeju da smanje količinu šećera ili u potpunosti zamene šećer. Poslednjih godina se smanjio broj ljudi koji milse da je šećer zdrav (sa 18% u 2015. na samo 13% u 2021). Med, sirupi i kokosov šećer su zamene za šećer koje potrošači smatraju zdravijim i samim tim oni mogu učiniti čokoladu još privlačnijom za potrošače.

2. ČOKOLADA NA BILJNOJ BAZI BEZ MLEKA

Kako interesovanja za životnu sredinu, zdravlje i dobrobit životinja ne jenjavaju i sa velikim brojem dostupnih opcija na biljnoj bazi, mnogi potrošači uživaju u veganskoj i hrani na biljnoj bazi. Nije iznenađujuče što će u 2023. proizvodi na biljnoj bazi biti veliki trend i u čokoladnoj industriji. Čokolateri i proizvođači konditorskih proizvoda razvijaju alternative za klasičnu mlečnu čokoladu, u kojima mogu da uživaju potrošači koji se hrane isključivo na biljnoj bazi, ali koje mogu da se dopadnu i onima koji vole klasičnu mlečnu čokoladu.

Ukratko, premijum recepti bazirani na čokoladi sa prirodnim sastojcima i ukusnim zamenama za mleko na biljnoj bazi, privlače  veliku publiku u 2023.

3. FUNKCIONALNA ČOKOLADA

Čokolada se povezuje sa višim nivoima endorfina i fizičkim zdravljem. Naše Taste Tomorrow istraživanje pokazuje  to da potrošači aktivno ukazuju na zdrvstvene benefite određene hrane, kako za fizičko, tako i za mentalno zdravlje. „Magnezijum u tamnoj čokoladi pomaže našim receptorima za oksitocin da bolje funkcionišu, a vitamin C u bobicama i vitamin D u jajima pomažu u proizvodnji svih naših hormona sreće“, rekao je jedan potrošač komentarišuči čokoladni mus sa borovnicama. Čokolada se tradicionalno povezuje sa smirenjem i zadovoljstvom. Mnogi potrošači su tokom pandemije opisivali čokoladu kao onu koja smanjuje anksionznost. Trendovi traženja hrane koja ublažava anksioznost ostali su visoki na svim jezicima koji su istraživani tokom 2022. godine. Ali u 2023. traga se za trenutkom uživanja koji je dobar i za telo i za um.

Ispuniti ove zahteve potrošača može delovati teško, ali je svakako moguće. Belcolade nudi čokoladu izuzetnog kvaliteta koja je održiva, sa smanjenim sadržajem šećera i na biljnoj bazi, što vam omogućava da kreirate ponudu poslastica od čokolade vrhunskog ukusa,  bez potrebe za prilagođavanjem procesa ili recepata.

 

 


Želite da saznate više?

Pogledajte ostale trendove u oblasti pekartsva i poslastičarstva

Related Articles

Trendovi u poslastičarstvu za 2023

Trendovi u poslastičarstvu za 2023

U ovom članku otkrivamo tri ključna trenda u oblasti poslastičarstva koji su najistaknutiji u 2023.

Trendovi u pekarstvu u 2023

Trendovi u pekarstvu za 2023

U ovom članku otkrivamo tri ključna trenda u oblasti pekarske industrije koji su najvažniji u 2023.

Klasika na novi način

Klasika na novi način

U današnjem svetu brzog razvoja i još bržeg tempa života, ono što potrošačima pruža oslonac je tradicija. I to je razlog zašto su klasični proizvodi uvek aktuelni. Nasuprot ovoj činjenici više od 60% potrošača ipak očekuje sve više inovacija u budućnosti.

Zdrave i ukusne poslastice – delikatan balans

Zdrave i ukusne poslastice – delikatan balans

Zdrava hrana je na vrhu današnjih spiskova za kupovinu – ali hranljivu i pritom ukusnu zagonetku proizvođači hrane i dalje pokušavaju da reše. Naše istraživanje Taste Tomorrow otkrilo je da potrošači preduzimaju jedan od dva puta u potrazi za zdravljem – 60% preferira da jede manji broj porcija ili oskudnije porcije, dok 58% bira zdravije alternative. Ali ukus i tekstura i dalje dominiraju.