30 dec 2024
Pantone je predstavio svoju dugo iščekivanu boju godine za 2025: Mocha Mousse. Kako bismo razumeli na koji način će ova smeđa nijansa uticati na nove poslastičarske trendove, treba se osvrnuti na trag koji je boja Peach Fuzz – topla, baršunasta nijansa narandžaste, ostavila u poslastičarstvu tokom 2024. godine. Od pastelnih poslastica do ukusa inspirisanih breskvom, uticaj boje na apetit potrošača bio je evidentan. Šta možemo naučiti iz ludila za Peach Fuzz dok se pripremamo za kolorističku revoluciju u 2025. godini?
Pantone pomaže kompanijama da predstave svoje boje i kontrolišu njihovu doslednost na različitim površinama, materijalima i teksturama. Oni vide boju kao moćan alat za komunikaciju – vizuelni jezik koji svi razumeju, bez obzira na godine ili poreklo.
Bojom godine, Pantone želi da pokaže da je boja ključni deo odluke potrošača pri kupovini. „Cilj programa nije promocija jedne određene boje“, kaže Lori Presman, potpredsednica Pantone Color Institute-a. „Cilj je da pomognemo kompanijama i potrošačima da bolje razumeju moć koju ima boja. Želimo da istaknemo ulogu boje i pokažemo kako ona može da se iskoristi za uticaj na percepciju.“
Pantone boja godine za 2024. godinu, (PANTONE 13-1023) Peach Fuzz, simbolizovala je toplinu, udobnost i povratak zajedništvu, što je odlično prihvaćeno u svetu koji žudi za povezivanjem. Izražavala je preispitivanje prioriteta i fokusiranje na zdravlje i blagostanje. Zabeležila je duh vremena i preoblikovala vizuelne pejzaže. Koristila se za telefone, četkice za zube, lakove za nokte, posuđe i još mnogo toga, dokazujući da je boja snažan pokretač interesovanja potrošača.
„Inspirativna i slatka, priziva nežne ukuse i mirise, PANTONE 13-1023 Peach Fuzz mami nepca slatkim i delikatnim aromama i poslasticama“, napisao je Pantone. I zaista, breskva je osvojila industriju hrane i pića. Posebno u kategoriji napitaka, pa su se pojavili novi gazirani sokovi i čajevi sa ovim ukusom. Monster je izbacio Peaches n’ Crème, energetski napitak sa Peach Fuzz bojom na ambalaži, dok je Clipper ponudio cvetni, voćni čaj od kamilice i breskve koji kombinuje „osveženje i opuštanje“.
Popularna prodavnica Erewhon napravila je u maju kolaboraciju za smuti sa manekenkom Kendal Džener. Ukus? Breskva i krem, sa kombuhom od breskve, posnim jogurtom od breskve, pravim breskvama, kolagenom od vanile, godži bobicama i aloe verom. Ograničena serija napitka Peach Paradise se prodavala za 23 dolara. U Japanu je Starbucks lansirao slatki pink Love and Peach Frappuccino: voćni pire od breskve i led sa slojevima slatke pulpe breskve, ukrašen šlagom.
Proizvođači hrane su se takođe pridružili novom trendu, osmišljavajući mlečne proizvode, bombone, slatke grickalice i poslastice sa breskvom. Trader Joe’s je predstavio Peaches + Cream Cream Cheese Spread koji se može koristiti kao namaz i za slatke i za slane bagele. Na jelovnicima su se našle salate sa grilovanom breskvom, pice sa breskvom i pršutom i salse od breskve, koje su pratile i trend kombinovanog, slatkog i slanog ukusa.
Kada je reč o slatkim poslasticama, neke kombinacije ukusa sa breskvom su se posebno izdvojile. Ovo su trenutno najpopularniji ukusi u poslastičarstvu:
Breskva i krem – bezvremenski favorit
Bogati krem koji savršeno balansira slatke i blago kisele note breskve, čineći ovu kombinaciju bezvremenskim izborom za letnje deserte. Mnoge poslastičarnice razvile su peciva s ovom kombinacijom. Najpoznatiji među njima je poslastičar Dominik Ansel, čuven po izumu kroasana-krofne, poznatog kao „kronut“. On je osmislio Fresh Peaches & Cream Choux Puff u saradnji sa Juliette pêche de vigne likerom. Delikatno pecivo od šu testa ispunjeno je kompotom od breskve pečene s vanilom i ukrašeno Chantilly kremom od vanile.
Breskva i kiselo voće – zrak sunca
Kombinacije breskve s kiselkastim voćem poput manga, marakuje i maline su u trendu zbog svojih osvežavajućih nota. Najpoznatija interpretacija je Pêche Melba, slavni desert francuskog šefa Augusta Escoffiera, koji spaja poširane breskve, sos od maline i sladoled od vanile. Poslastičari danas stvaraju nove verzije Pêche Melba - poslastice punjene želeom od maline, kompotom od breskve i laganim musom od vanile, nudeći skladnu kombinaciju tekstura i ukusa.
Deserti s breskvom obogaćeni aromom čaja stiču popularnost zbog svoje sofisticirane privlačnosti. Baker’s Brew iz Singapura predstavio je White Peach Oolong Origami Cake, koji kombinuje zemljane note oolong čaja sa slatkim breskvama i bademovim dacquoise slojem. Slično, Rise Bakehouse je osmislio White Peach Earl Grey Cake, koji sadrži lagani patišpanj sa dodatkom Earl Grey čaja, sveže kockice breskve i domaći žele od breskve na vrhu.
Pantone je izabrao PANTONE 17-1230 Mocha Mousse, kao boju godine za 2025. Bogata i topla nijansa braon boje, koja svojim imenom i izgledom asocira na čokoladu i kafu. Osmišljena je da oslika globalno raspoloženje povezivanja, udobnosti i harmonije. „Vođena našom željom za svakodnevnim uživanjima, PANTONE 17-1230 Mocha Mousse, izražava promišljeni hedonizam“, kaže Leatrice Eiseman, izvršna direktorka Pantone Color Institute-a. „Sofisticirana i raskošna, ali istovremeno i nepretenciozna klasika, PANTONE 17-1230 Mocha Mousse, proširuje našu percepciju braon tonova – od skromnih i prizemnih ka aspirativnim i luksuznim.“
Ova nova boja godine otvara bezbroj mogućnosti za nove proizvode i kampanje u pekarstvu, poslastičarstvu i industriji čokolade. Sama boja asocira na slatko uživanje, jer je Mocha Mousse posebno izabrana da odražava važnost trenutne „kulture malih zadovoljstava“. Reference na hranu pronalazimo i u dodatnoj paleti boja pod nazivom „Opuštena elegancija“, koja obuhvata nijanse cannoli kreme, lisičarke i čokoladnog martinija.
Puratos je razvio novu Ambante čokoladnu slatku pavlaku koja će u 2025. godini biti lansirana i na našem tržištu. Uz ovaj održiv i 100% na biljnoj bazi, čokoladni krem idealan za filovanje, dekoraciju i prelive bićete u trendu sa bojama i sa ukusima.
Sve češće se poslastičari nazivaju poslastičarskim umetnicima – i to s dobrim razlogom. Danas, kreiranje poslastica daleko prevazilazi zadovoljenje želje za slatkim. Poslastičarstvo je postalo platno za eksperimentisanje i umetnički izraz. Zanimaju vas najmodernije kreacije?
Zakoračite u budućnost poslastičarstva sa najnovijim trendovima za 2025. godinu!