18 apr 2024
Od početka godine, zahtev potrošača za ekološki prihvatljivom i društveno odgovornom hranom, je veći nego ikad. Prema našem najnovijem Taste Tomorrow istraživanju, značajnih 64% potrošača na globalnom nivou, aktivno traži proizvode iz održive proizvodnje.
U eri održivih praksi, kompanije bi trebale da prioritizuju faktore poput zdravog zemljišta, fer cena, blagostanja životinja, smanjenja zagađenja i pakovanja koja ne stvaraju otpad. Kako bismo što bolje razumeli prioritete potrošača na globalnom nivou, sproveli smo ankete koje su nam pomogle da otkrijemo njihove ključne želje i zabrinutosti. Otkrijte glavne trendove i težnje potrošača u oblasti održive ishrane u ovoj godini i budite ispred konkurencije.
Samo 15% potrošača danas kaže da ih ne interesuje održivost hleba, kolača, poslastica i čokolade. To pokazuje da je čak 85% ljudi zainteresovano za proizvode koji na neki način vode računa o održivosti. Dakle, obavezno stavite održivost na vrh liste vaših prioriteta!
10 vodećih prioriteta potrošača na globalnom nivou u pogledu održivosti hrane:
Održivo pakovanje - 31%
Fer cene i pristojan životni prihod za proizvođače i poljoprivrednike - 28%
Minimalan otpad i zagađenje - 28%
Odgovoran izvor sastojaka - 26%
Dobrobit životinja - 21%
Briga o ljudskim pravima, bez dečijeg rada ili prinudnog rada - 18%
Obezbeđivanje bezbednih i poštenih uslova rada - 17%
Maksimalna ušteda vode - 14%
Upotreba regenerativnih poljoprivrednih metoda - 13%
Maksimalno korišćenje alternativnih izvora energije - 12%
Razlike između regiona su male. Tri najveće globalne zabrinutosti su takođe glavni prioriteti za potrošače u Evropi, na Bliskom istoku, u Africi i Južnoj Americi. U azijsko-pacifičkom regionu i Severnoj Americi, odgovoran izvor sastojaka se pojavljuju u prva tri prioriteta.
Ovo su tri prioriteta, koja su najvažnija za formiranje vašeg stava kada nudite proizvode kao svesnu, etičku opciju:
1. Održivo pakovanje
Najvažniji aspekt za potrošače nije čak ni sam vaš proizvod, već ambalaža u kojoj dolazi. Prema našem istraživanju, 73% svih potrošača smatra da svi prehrambeni proizvodi treba da se prodaju u održivoj ambalaži. Kako da znate da li je vaše pakovanje u skladu sa očekivanjem potrošača? Ljudi traže elegantno i estetsko pakovanje koje je poželjno za višekratnu upotrebu. 63% potrošača širom sveta aktivno pokušava da smanji upotrebu pakovanja za jednokratnu upotrebu kada kupuju hranu. Birajte manja pakovanja, pakovanja od recikliranih materijala ili ponudite neupakovane proizvode. 6 od 10 potrošača je aktivno u potrazi za prehrambenim proizvodima bez ikakvog pakovanja.
Srećom, danas postoji mnogo inovacija u ovoj oblasti. Bioplastika iz koštica avokada, ambalaža od pečuraka i visokotehnološke opcije, kao što su kese za hleb protiv buđi i pakovanja koja vam govore kada je hrana najbolja za konzumaciju. Ali pazite, iako plastika može imati lošu reputaciju među potrošačima, kako ističe Tim van Caelenberg, šef odseka pakovanja u Puratosu, uklanjanje i zamena plastike ne bi trebalo da bude vaš jedini fokus.
2. Fer cene i pristojan životni prihod za proizvođače i poljoprivrednike
Za potrošače u Evropi i Severnoj Americi, fer cene i pristojan životni prihod su prioritet broj jedan u pogledu održive hrane. Oni smatraju da su proizvodi koje su proizveli zadovoljni proizvođači i poljoprivrednici, bolji za sve nas. Nije ni čudo što su mnogi omoti čokolade danas prošarani sertifikatima i etiketama, Fair Trade Original, Rainforest Alliance, slave-free chocolate - one daju potrošačima garancije o tome kako je kakao proizveden.
U potrazi za održivosti, fokus potrošača se pomera ka lancima snabdevanja, izvorima i etici. 65% ljudi sada kupuje hranu tamo gde su sigurni da su proizvodjači dobro i fer plaćeni. U 2021. 60% potrošača je pazilo na ovaj aspekt. Pekara Greiston veoma ozbiljno shvata concept fer plaćanja. Ova komercijalna pekara sa sertifikatom B-corp proizvodi kolačiće i kolače (takođe one koji se koriste u Ben & Jerri's sladoledu). Na omotu njihovih proizvoda piše „Jedite braunije. Promenite živote”. Oni ne samo da se opredeljuju za „fer trade” sastojke gde god mogu, već i u svojim pekarama sprovode politiku inkluzivnog zapošljavanja.
Transparentnost je danas važna, zato obavezno potrošačima pružite što više informacija o nastanku njihove hrane i putu od farme do viljuške. Pokažite odakle nabavljate sastojke, dajte proizvođačima fer cenu i budite sigurni da sve to jasno prezentujete svojim kupcima.
3. Minimalan otpad i zagađenje
Kako kaže stara poslovica: „Ako ne trošiš zaludno, imaćeš kad ti je potrebno”. Borba protiv rasipanja hrane je u samom vrhu prioriteta u oblasti održive ishrane u 2024. Potrošači aktivno traže brendove koji usvajaju prakse cirkularne ekonomije, koriste ponovno reciklirane sastojke i bio-razgradivo pakovanje. Naše istraživanje pokazuje da 65% potrošača pokazuje interesovanje za prehrambene proizvode koji tvrde da postižu „Zero waste” proizvodnju (ne stvaraju nikakav otpad u procesu proizvodnje). Još 53% je zainteresovano za prehrambene proizvode od ponovno upotrebljenih ili prenamenjenih sastojaka, što je povećanje od 10% u poređenju sa 2021.
Osmišljene su razne inspirativne inicijative koje svode na minimum otpad iz svake faze lanca proizvodnje hrane. Hmelj korišćen u proizvodnji piva se naknadno može samleti u hlebno brašno, a ostaci kakaoa iz industrije čokolade se pretvaraju u grickalice i pića. Neprodati prehrambeni proizvodi iz pekara, poslastičarnica i supermarketa mogu se, uz pomoć raznih aplikacija i organizacija proslediti onima kojima su potrebni. A višak hleba se može koristiti kao osnova za nove proizvode kao što su čips ili granola.
Postizanje minimalnog zagađenja je teži izazov za pekare, poslastičare i industriju čokolade, ali nije nemoguće. Holandska Pekara van Vessem je potpuno CO2 neutralna i bila je prva pekara na svetu koja je izračunala takozvanu „pravu cenu“ svog hleba. Određivanje prave cene je računovodstveni pristup koji meri i vrednuje skrivene uticaje privrednih aktivnosti na životnu sredinu, društvo i zdravlje. To su stavke poput: potrošnje vode, potrošnje energije, emisije CO2, degradacije zemljište, uticaj agenasa za rast i pesticida, itd. Ove takozvane skrivene troškove trenutno ne plaćaju zagađivači, već ljudi, životinje i životna sredina. Pekara van Vessem je sa svojim hlebom Hollandsch Brood, uspela da razvije proizvod koji ima mnogo manji uticaj na životnu sredinu od konvencionalnog hleba. Izabrali su žitarice od proizvođača koji koriste manje pesticida i agenasa za rast, lokalno uzgajane, kako bi smanjili trošak transporta. Ne koriste poboljšivače ukusa da bi se dodatno smanjio uticaj na životnu sredinu. Ovakvi izbori čine proizvodnju hleba mnogo manje zagađujućom.
Ne propustite nove uvide u stavove potrošača
Tokom cele godine na Taste Tomorrow.com objavljujemo najnovije uvide u stavove potrošača, predstojeće trendove u pekarstvu, poslastičarstvu i industriji čokolade. Pratite nas i ne propustite priliku da budete u prednosti i podignete svoje poslovanje na viši nivo.