Trendovi u industriji čokolade za 2026. godinu

Čokolada je postala sinonim za uživanje.

17 nov 2025

Chocolate
Foodstep
Artisans
Retail
Industry
Trend
Chocolatiers
Trend Updates

Šta ljubitelji čokolade širom sveta žele u 2026. godini? Otkrijte najnovije istraživanja Taste Tomorrow. Iskoristite ove rezultate da budete ispred konkurencije i kreirate čokolade koje ostavljaju utisak.

 

 

Prema našem globalnom istraživanju potrošača ovo su vodeći trendovi u industriji čokolade koji će dominirati u 2026 godini:

 

  • Nezaboravna iskustva
  • Čokolada na biljnoj bazi
  • Bogata punjenja
     

Nezaboravna iskustva

Čokoladne poslastice koje ostavljaju trajan utisak

U 2026. godini, čokolada više nije samo nešto što se jede - već nešto što se doživljava. Ljudi su skloniji konzumaciji emotivno angažujućim, višesenzornim poslasticama koje kombinuju nostalgiju, novitet i interaktivnost. Ovi proizvodi ne zadovoljavaju samo želju za slatkim — oni stvaraju uspomene, bude oduševljenje i pružaju osećaj smisla.

Ova promena u ponašanju potrošača je jasno uočljiva. Glavni razlog zbog kojeg kupci posećuju prodavnice čokolade jeste raznovrsnost koju nude zanatski čokolatijeri, dok se u supermarketima raznovrsnost nalazi odmah iza cene kao ključni faktor. Potrošači žele dezerte koje se ističu - ne samo ukusom, već i teksturom, kreativnošću i kulturnom inspiracijom. Nije slučajnost da je broj pretraga za „unique dessert shop near me“ porastao za 100% tokom 2025. godine, prema našim najnovijim Taste Tomorrow podacima.

Istraživanje ukusa igra ključnu ulogu u ovom trendu. Čokolada inspirisana Dubaijem dovela je do porasta pretraga za „pistachio chocolate filling“ od čak 137% u 2025. godini, a potražnja se širi ka još neočekivanijim i nezaboravnijim punjenjima. Pretrage za „single origin chocolate“ porasle su za 94%, jer se sve više ljudi povezuje sa autentičnošću i poreklom svoje čokolade. 

Kreiranje emotivno snažnih, senzorno bogatih i personalizovanih čokoladnih iskustava ključno je za isticanje na tržištu. Potrošači sve više očekuju više od samog proizvoda -  žele priču, trenutak i razlog da im je stalo. Storytelling, posebno onaj koji se tiče održivosti, porekla i zanatske izrade, postao je ključni sastojak lojalnosti brendu i privlačnosti proizvoda. On doprinosi ne samo percepciji kvaliteta, već i emotivnoj vezi koja jednog kupca može pretvoriti u doživotnog fana.

ČOKOLADA NA BILJNOJ BAZI

Prijatelj vašeg zdravlja i planete!


U 2024. godini, čokolada na biljnoj bazi bila je najistaknutiji trend u čokoladnoj industriji — i ovaj trend će nastaviti da prednjači u 2026. godini.  

Rezultati istraživanja pokazuju to jasno potvrđuju - razgovori o ‘slatkoj veganskoj čokoladi’ porasli su za 130% tokom protekle godine, dok je broj pretraga za ‘veganskim brendovima čokolade’ skočio za 38%.

Veliku pažnju privlače čokoladne štanglice napravljene od ovsenog, bademovog, lešnikovog ili kokosovog mleka, poput onih brenda Lovo, koje verno reprodukuju kremastu glatkoću mlečne čokolade, ali bez mlečnih sastojaka.

Istraživanja pokazuju da 61% potrošača bira čokoladu na biljnoj bazi, navodeći da je jedan od ključnih razloga za ovakav izbor pri kupovini, odgovorno ponašanje prema okruženju. Važno je istaći i da postoji snažna sklonost potrošača ka tzv. clean-label proizvoda, napravljenih od proverenih i kvalitetnih sastojaka.

Upravo ta preferencija podstiče i rast interesovanja za čokoladama na biljnoj bazi, napravljenih od sirovih kakao zrna.

Bogata punjenja

Kremasti nadev, tečni karamel i iznenađujuća druga kremasta punjenja

Ni manje ni više, 71% potrošača širom sveta voli da isprobava hranu sa zanimljivim osećajem i ukusom u ustima ili senzornim doživljajem. Kada je reč o čokoladi, najtraženija teksturalna karakteristika su bogata punjenja. 

Veliki pokretač ovog trenda bila je viralna Dubai čokolada, koja je imala kremasto pistać punjenje sa hrskavim komadićima kataifi testa. Sada je u usponu njen potencijalni naslednik: čokoladna pločica Angel Hair. Bela čokolada punjena pahuljastim turskim šećerom koji se topi u ustima, pistać kremom i suptilnim notama vanile, nara i maline. Ova poslastica belgijskog brenda Tucho izazvala je pravu pometnju na društvenim mrežama i zabeležila neverovatnih 3.900% rasta online.

Zašto su čokoladne pločice sa punjenjem toliko popularne? Zato što nude više od ukusa — one stvaraju vizuelno impresivna, višesenzorna iskustva. Debela čokoladna glazura koja otkriva kremaste, hrskave ili tečne teksture ispod nije samo uzbudljiva za jelo, već je i savršena za viralni sadržaj. 

Želite li i sami da isprobate ovaj trend? Ova tri ukusa punjenja već beleže ogroman rast na internetu i imaju veliki potencijal za 2026. godinu:

  • Tri leće – +190%

  • Cheesecake – +170%

  • Pistać – +137%

Otkrijte najnovije trendove za 2025. u poslastičarstvu i čokoladnoj industiji

aznajte kakve kolače, fine poslastice i čokolade potrošači žele u 2025. godini. U našem pregledu top trendova u poslastičarstvu i čokoladnoj industriji za 2025. godinu uočićete veliko interesovanje za moćne sastojke i kreacije inspirisane tehnologijom.

Slične teme
Viralne teksture u industriji pekarstva, poslastičarstva i čokolade
Otkrijte viralne teksture koje osvajaju svet pekarstva, poslastičarstva i čokolade – od japanskog močija, preko hrskavog kadaifa, do kremastih karamel punjenja.
Najnoviji trendovi u pekarstvu za 2026. godinu
Otkrijte koji će pekarski trendovi obeležiti 2026. godinu, prema mišljenju više od 23.000 potrošača iz celog sveta. Upoznajte se sa novim pravcima u svetu pekarstva – od hlebova pripremljenih po tradicionalnim recepturama, zanimljivih kombinacija žitarica i proteina, do sve popularnijih proizvoda sa kiselim testom.
Popularni zdravi sastojci za pekarstvo i poslastičarstvo
Otkrijte 7 popularnih zdravih sastojaka koji kombinuju uživanje i dobrobit. Zob, urme i kakao trenutno pokreću inovacije u pekarstvu i poslastičarstvu.
Najnoviji trendovi u poslastičarstvu za 2026. godinu
Otkrijte koji će trendovi u poslastičarstvu obeležiti 2026. godinu – od klasičnih kolača pripremljenih po tradicionalnim recepturama, preko kreativnih kombinacija ukusa i tekstura, do sve popularnijih poslastica sa kiselkastim notama i inovativnim sastojcima.